Skip to main content

Ik zou graag mijn Netgear Nighthawk M2 mifi router als backup verbinding voor de glasvezel en/of experia in willen zetten. Ik heb heb een setje Netgear Orbi’s om het hele huis te voorzien van ethernet en wifi, de Orbi router is dus met z’n WAN aangesloten op de Experia die verder niks anders doet. 

Kan ik bv heel simpel de WAN van de Orbi router overzetten naar de mifi router en zorgen dat ie daar een dhcp adres krijgt?  (nog niet geprobeerd)

Hallo @emielstroeve 

 

Dat zou prima moeten werken voor alleen internet, het enige waar je misschien rekening mee moet houden zijn de DNS servers die je ingesteld hebt in de Orbi of haal je die ook automatisch op via DHCP?

Je TV ontvangers zullen het niet doen, die werken alleen via een vaste KPN internet verbinding.

 


De eerste instelling in de Netgear M2 is dat je tethering uit moet zetten, blijkbaar is het de ene (via USB) of de ander (via ethernet). 

En toen ging het fout op het gebied van DHCP, natuurlijk had de M2 hetzelfde subnet als de Orbi's, en dat ziet de Orbi en schakelt dan automatisch over op een ander subnet (10.x.x.x ipv 192.168.1.x), het gaat dus werken maar al je IP reserveringen zijn ineens ook 10.x.x.x…… De M2 op een ander subnet zetten en dan gaat het goed. 

Dus in geval van glas of experia problemen, ethernet kabel omzetten van de Orbi/Experia naar de Orbi/M2 en klaar!