Skip to main content

Beste forum leden,

 

3 oktober krijg ik glasvezel van KPN thuis. Nu wil ik de tv ontvanger van KPN buiten de switch om direct van de Box 12  verbinden via een rechtreekse kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer. 

Kan ik voor het overige bekabelt gebruik van de aangesloten apparaten (sonos, smart tv zelf, hue punt, netgear orbi wifi versterker etc) wel een Netgear GS108 switch (zonder E!) gebruiken of gaat dit problemen opleveren?

 

Ik hoor het graag

 

Hallo @Henk Groen 

 

Zolang je geen TV ontvanger(s) op die switch aansluit moet het zonder problemen werken.

Als je ook een TV ontvanger via een switch wilt aansluiten moet die IGMP snooping ondersteunen, wat deze niet doet, maar in dit geval geen probleem dus.


Hallo @Henk Groen als je glasvezel krijgt kun je de modem, die dan een router is geworden, ook in de huiskamer zetten, je hebt dan 1 LAN-kabel nodig vanuit de meterkast naar de rode WAN-poort van de router en je hebt meteen een geschikte switch in de huiskamer voor alle apparaten en een betere wifi.

 


Hallo @Henk Groen als je glasvezel krijgt kun je de modem, die dan een router is geworden, ook in de huiskamer zetten, je hebt dan 1 LAN-kabel nodig vanuit de meterkast naar de rode WAN-poort van de router en je hebt meteen een geschikte switch in de huiskamer voor alle apparaten en een betere wifi.

 

Dank voor je antwoord, helaas is dit geen optie omdat er ook nog Lan kabels naar de werkkamer en slaapkamer gaan. Meterkast is dus lekker centraal 😁


Thanks Gesp! ik ga het dan zo aansluiten!


Hallo @Henk Groen als je glasvezel krijgt kun je de modem, die dan een router is geworden, ook in de huiskamer zetten, je hebt dan 1 LAN-kabel nodig vanuit de meterkast naar de rode WAN-poort van de router en je hebt meteen een geschikte switch in de huiskamer voor alle apparaten en een betere wifi.

 

Thanks Gesp! ik ga het dan zo aansluiten!