Skip to main content

Ik heb een Experiabox V12 (in de meterkast), 2 Superwifi-punten (1 op de overloop van de 1e verdieping en 1 op zolder) en een Experia wifi versterker op de 1e verdieping. Deze experia wifi versterker is bekabeld aangesloten. 
De wifi op mijn superwifi punten is niet stabiel en daardoor is ons netwerk instabiel. Dit is zeer vervelend met thuiswerken. Aangezien de experia-wifi wel een sterk netwerk heeft op de 1e verdieping, zou ik voor dit aansluitpunt een aparte netwerknaam willen aanmaken, zodat mijn laptop niet automatisch contact blijft houden met de slechte superwifi. Maar helaas is me dat niet gelukt, omdat ik alleen de SSID van het hele netwerk kan aanpassen in de Experiabox V12.

Kunnen jullie mij helpen?

 

Dag @AfraPS Het is een beetje veel. Vier wifi punten is best veel tenzij je heel groot woont. Het moet anders!! Heb je tv ontvangers van kpn? en zo ja hoe zijn die aangesloten aan het modem? Heb je de witte ronde of de zwarte wifiversterkers?


Beneden is mijn tv draadloos aangesloten en in de slaapkamer op de experia versterker. En ik heb de zwarte experia versterker en de witte superwifi-punten.


Toch niet met dit soort stekkers?

 


Ja, alleen beneden.


Die moeten echt weg anders gaat het nooit wat worden. In principe kan je de ontvanger aansluiten op de super wifi. Dus zet 1 super wifi in de woonkamer en sluit daar de tv ontvanger op aan. Verstop em niet achter de gordijnen😉. Dan laat je de experiawifi bekabeld op de 1ste verdieping staan en indien nodig een super wifi op de 2de etage maar ik vraag me sterk af of dat wel nodig is. Probeer het en laat even weten of het helpt. Het is verstandig om helemaal met een schone installatie te beginnen dus alles restten. Begrijp je wat ik allemaal bedoel?


Ok, dankjewel! Dat ga ik vanavond proberen. Probleem is dat zonder de superwifi punten de wifi op zolder erg slecht is en ik vraag me af of de superwifi wel contact kan maken met de meterkast vanaf zolder? Of maakt hij dan contact met de wifi versterker op de 1e verdieping?


Dat is iets wat ik niet precies weet. Ik zou wat gaan testen.  Probeer zo min mogelijk onbekabelde wifi punten te plaatsen maar wel voldoende om overal bereik te hebben. Laat maar weten wat de uitkomsten zijn.


Hi @AfraPS, hoe is de situatie nu? Is het gelukt om alle zo aan te sluiten dat je weer overal een goede wifi dekking hebt in huis?


Vooralsnog lijkt de voorgestelde oplossing te werken: draadloze verbindingsset tv eruit en dan superwifi in de woonkamer en op zolder, bedrade wifi verbinder op de 1e verdieping.


Ah heel mooi! Goed advies dus van @Joep1965 😃 Laten we er maar van uit gaan dat het ook goed blijft vanaf nu, bedankt dat he het nog even hebt laten weten!


Is de SuperWiFi op de overloop van eerste verdieping bekabeld aangesloten? Ik vermoed van niet. En dat zou u toch op 1 of andere manier voor elkaar moeten krijgen denk ik.

U heeft op diezelfde 1ste verdieping ook een zwarte vierkante Experia WiFi staan? Bekabeld aangesloten? Kunt u die niet beter weg halen en daar die SuperWiFi neerzetten, bekabeld aangesloten? 

En even voor de duidelijkheid: aparte netwerknamen aanmaken kan niet nee.

Dit probleem gaat specifiek over WiFi begrijp ik. Dus iets veranderen aan het draadloze verbindingset is niet nodig lijkt mij. Als die tv gewoon goed werkt op die draadloze verbindingset: lekker zo laten, niks aan veranderen. 


Even update: gisteravond moest mijn televisiekastje (die aangesloten was op de superwifi in de woonkamer) updaten. Dit liep elke keer vast op 85% (ook na resetten van zowel experiabox als kastje, erc). Hierna heb ik toch maar weer de draadloze verbindingsset aangesloten en daar ging het wel goed mee.

Per saldo lijkt het nu goed te gaan met

- beneden draadloze verbindingsset voor de tv en de experiabox in de meterkast

- 1e verdieping: bedrade experia wifI

 - 2e verdieping draadloos superwifipunt

 

Hopelijk blijft dit werken..


Hmm, slim om het te proberen met de draadloze verbindingsset en heel mooi dat het daarna wél goed ging met de update!

Ik hoop met je mee 🤞🏼