Skip to main content

Hallo allemaal. Kan ik zien wie er wanneer inlogde op mijn wifi? Of wie er binnen mijn wifi kwam? Vlgs mij wordt er ongewenst gebruik van gemaakt en als ik kan zien wie er de afgelopen maanden allemaal inlogde dan kan ik wat checken. Ik weet dat sommige routers deze historie opslaan. Sjirk

Het snelst is gewoon je wachtwoord wijzigen.

Ook kun je filteren op Mac adressen.


Waarom denk je dat er ongewenst gebruik gemaakt wordt van jouw wifi?


Misschien handiger om ipv onzinnige vragen te stellen het antwoord te geven of dit kan, ik heb geen idee, bij mijn Fritzbox word elke unieke inlog opgeslagen, geen idee of de KPN boxen dit ook doen, zoja kan TS het even controleren of die gelijk heeft.


Misschien handiger om ipv onzinnige vragen te stellen ...

Wie stelt er onzinnige vragen dan?


Jij.

Altijd waarom, waardoor of hoezo denk je dat.


volgens mij kan je wel zien wie er op het moment verbonden zijn,maar niet wie er in het verleden verbonden zijn geweest.

Zie hier waar je dat kan zien bij de v10 en box 12.


Jij.

Altijd waarom, waardoor of hoezo denk je dat.

Toch zou ik heel graag een antwoord willen zien waarom @Sjirk1966 dat denkt want wellicht speelt er heel iets anders.


Dankjewel Doornekamp. De vragen van WJB doen idd helemaal niet terzake. Momentele inlog had ik gevonden maar dankjewel Martijn. Ooit had ik een andere router en die gaf hele lijsten met inloggers, was een verhuur woning. Bij deze kan dat denk ik niet. Maar wie weet is er nog iemand die meer weet!


Hallo @Sjirk1966 in sommige modems staat een zogenaamde ‘client-list’ met (actueel) verbonden apparaten draadloos of bekabeld.

In mijn eigen lijst bijvoorbeeld zie ik nog steeds een draadloze printer staan, die ik een poosje geleden bekabeld (usb) heb aangesloten, dus ouwe meuk, bij jou misschien ook nog wel ouwe meuk te zien.

Maar als je het niet vertrouwt, voor alle zekerheid het wachtwoord van je modem en de wifi aanpassen.

Succes.

 


Toch is de kans op ongewenst medegebruik van de WiFi het grootst indien een te kort of vooral wanneer te gemakkelijke toegangscode wordt gebruikt. Mogelijk als dat van toepassing is, dat kinderen de code aan vrienden geven. Moedwillig inbreken op de WiFi is meestal niet van toepassing.


Jij.

Altijd waarom, waardoor of hoezo denk je dat.

Toch zou ik heel graag een antwoord willen zien waarom @Sjirk1966 dat denkt want wellicht speelt er heel iets anders.

Als je dan eerst eens antwoord geeft dan altijd beren op de weg zien als iemand dit vermoed/denkt, dan komt TS er vanzelf wel achter of er iets anders speelt of niet.


Dankjulliewel allemaal voor de hulp en het meedenken. Ik vermoed dat er geen historie wordt opgeslagen van wifi gebruikers en dat is wat ik wilde weten. Fijne dag!


volgens mij kan je wel zien wie er op het moment verbonden zijn,maar niet wie er in het verleden verbonden zijn geweest.

Zie hier waar je dat kan zien bij de v10 en box 12.

 Er is zoals te zien is in de screenshot wel een cliënt list, maar die toont geen hele geschiedenis. @Sjirk1966 jouw vermoeden klopt dan ook, we slaan geen gehele geschiedenis op.Â