Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem met de VPN om in te bellen op kantoor maar zie dat ik een V10 heb hangen. Is de V10a een vernieuwde Experia Box?

Kan ik met de huidige experia box ook zo'n update krijgen? Alvast bedankt. 

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je bericht, afgesplitst van deze

Hoi Jeroen, welkom op het forum! We hebben een eigen topic voor je vraag aangemaakt. Dit omdat het topic waar je in reageerde niet meer van toepassing is. Er zijn, voor zowel V10 als V10A geen problemen met VPN op dit moment. Een Experia Box doet ook niets anders dan VPN verkeer doorlaten, mits je VPN goed ingesteld staat. In de Experia Box hoeft dan ook niets aangepast te worden.

Vragen die dan ook relevant zijn, zijn de volgende:

  • Wat zijn precies de problemen die je ervaart?
  • Welk VPN programma gebruik je?
  • Staat deze goed ingesteld?
  • Heb je contact gehad met de IT afdeling van je werk?

In de meeste gevallen blijkt het een probleem met de instellingen. Dan wel aan jouw kant, dan wel aan de kant van je kantoor.


Hoi Erik, er is een VPN ingebouwd via Windows. Het is nogal wisselvallig. Dan kan ik in ene een week lang inbellen via de VPN en vervolgens kan het in ene niet meer. Zijn er tips wat het kan zijn? Moet ik iets op mijn laptop doen of in de modem? Mijn ouders hebben ook KPN en die doet het namelijk altijd als ik daar ben. Het IT bedrijf op mijn werk heeft ook al van alles uit de kast gehaald. Alvast bedankt


Als je soms wel kunt verbinden, dan zijn in de basis de instellingen in orde. Het lijkt dan toch echt een issue aan de kant van je werk. Wellicht overbelasting van de servers, of dat er toch daar ergens een setting is die niet lekker samengaat met jouw VPN software of je laptop.