Skip to main content

Nu ik de v12 box heb kan ik niet meer verbinden. Met v10. Ging dir wel. Heb een WiFi Dongel.

Hoe is dit op te lossen?

Hallo @Tjenma61 

 

Sommige WiFi apparaten zijn niet compatible met WiFi 6, dat zat niet in de v10 maar wel in de box 12.

Je zou kunnen proberen of het weer werkt door WiFi 6 uit te zetten in je box 12.

Je kan o.a. hier vinden hoe je dat doet: https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/wifi6-niet-zichtbaar-op-laptop-pc-516534?postid=1130591#post1130591


Helaas heeft het niet geholpen.


Jammer! Ik zie in een ander topic dat het terugzetten naar fabrieksinstellingen van het modem wel de oplossing bood. Zou jij dat eens willen proberen met de Box 12? Dat kan door het gaatje naast het knopje ‘reset’ met een puntig voorwerp in te drukken. Eventueel door jou ingestelde instellingen moet je daarna wel weer opnieuw invoeren. 


Heb je ook WiFi versterkers, zoals Experia WiFi of Super Wifi?

 

Indien je die niet hebt:

Mocht de reset (zoals door Marcia aangegeven) ook niet helpen, heb je de Solax wel opnieuw aangemeld bij de Box 12 WiFi?

Werkt dat ook niet, zet dan tijdelijk de 5GHz uit op de Box 12 en kijk of hij dan wel verbinding wil maken.

 


Ik heb boven een experia versterker staan en heb me ook opnieuw aangemeld. Met de versterker heb ik boven 95% wifi ontvagst.


Ik heb boven een experia versterker staan en heb me ook opnieuw aangemeld. Met de versterker heb ik boven 95% wifi ontvagst.

Is dat zo'n zwarte vierkante? Heeft u er maar 1? Als je die aansluit, dan word normaliter het WiFi op de Experiabox v10 (zonder a) uitgezet.

Was dat bij u ook het geval?


Gisteravond alles weer opnieuw gereset en u vanmorgen doet hij het.

iedereen bedankt voor de reactie