Skip to main content
Vraag

Kan Tapo camera niet aansluiten op Experia Box V10 met wifi extenders

• 21 januari 2025
  • 24 reacties
  • 53 keer bekeken

Gisteren heb ik contact gehad met KPN. Ik heb sinds kort een V10 experia. Blijkbaar was deze niet goed ingesteld. Daarnaast heb ik twee wifi extenders waardoor de wifi uitstaat ( moet staan volgens KPN medewerker ) maar nu kan ik mijn Tapo camera hier niet meer op aansluiten. 

De tips die hier genoemd worden helpen mij helaas niet:

- wifi 2.4ghz aangemaakt middels in te loggen op 

192.168.2.150 

Niks lijkt te werken. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

24 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

Welke Tapo camera heb je?

Wat voor een "wifi extenders" heb je?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Tapo c201. 

Wifi experia extender. Klein zwart vierkant kastje

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

In welke stap gaat het fout?

Kan je eens screenshots plaatsen?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Nou het gaat eigenlijk al fout bij het begin. 

Als ik de tapo probeer toe te voegen, wacht ik tot het lampje rood/groen knippert.  Vervolgens moet ik de Tapo verbinden met de wifi, maar hij verschijnt niet in de wifi lijst. 

Heel sporadisch komt hij er even tussen maar kan ik niet connecten. 

Waar wil je precies screenshots van? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

Dus het lukt je al niet om met het wifi netwerk van de camera (Tapo_Cam_xxxx)?

Heb je de camera al eens een factory reset gegeven?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Klopt, de tapo wifi verschijnt idd niet in de lijst ( sporadisch ) 

De camera heb ik al een factory reset gegeven. Als weet ik niet of dit succesvol is gegaan. 

Reset knop 5 sec ingehouden maar daarna doet ie niet veel, behalve heen en weer draaien en afwisselend rood/groen  of volledig rood knipperen. 

Voorheen( na de aanpassing van KPN) nooit geen problemen gehad met de camera

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

Het probleem is dat KPN hierbij nog helemaal niet betrokken is want het lukt je al niet om een wifi verbinding te maken met de wifi van de camera.

Na een factory reset zou het ledje rood moeten gaan knipperen en zou de camera moeten gaan rebooten. (Klik)

Heb je ook al eens een andere telefoon, tablet of computer ge ruikt om een verbinding met de camera te maken?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Ja ik snap wat je zegt. 

Hoe weet ik wanneer de factory reset succesvol is? Hoe lang duurt dit ongeveer? 

En idd ook al andere apparaten geprobeerd zonder succes.

Ik las eerder op het forum dat meerdere mensen na een update van het modem ineens een niet werkende tapo hadden. Vandaar mijn vraag hier. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

Niet dat de oorzaak daar gezocht moet worden maar welke versie van de firmware staat er dan op jouw V10?

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Waar kan ik dat zien? Net als ik inlog op mijnmodem.kpn.

Net weer even geprobeerd de tapo te connecten. Hij verscheen in de wifi lijst , op geklikt en daarna bij de wifi lijst de melding connection failed en vervolgens verdwijnt hij weer uit de lijst 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Firmware versie V10

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

...

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

??

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

Heb jij aparte namen voor 2.4GHz en 5GHz wifi?

Jouw V10 heeft overigens nog geen update gehad.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Ja het tweede netwerk (2.4 ghz) welke ik aangemaakt heb heeft een andere naam ( hoe herken ik anders de hoofd wifi ( 5ghz)?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 januari 2025

Ik heb zelf ook twee Tapo camera's maar ik zie helaas niet wat er bij jou mis gaat, het zou eigenlijk gewoon moeten werken.

Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat jouw telefoon automatisch weer verbinding maakt met jouw gewone wifi nog voordat de procedure om de wifi netwerken op te halen afgerond is.

Wat je nog zou kunnen proberen is om op jouw telefoon bij de gewone verbinding de het automatisch verbinden even uit te zetten.

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 21 januari 2025

Dat ga ik nog proberen

Het is toch gek dat sinds ik de V10 heb ( voorheen v10a ) het ineens niet werkt. Nee heb ik dus geen wifi via modem maar via twee versterkers. 

Gezien dat gegeven toch maar een belafspraak met KPN gemaakt voor morgen. Anders wil ik de V10a terug 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • 23 januari 2025

Hoi ​@MaLu123. Lastig dat je je Tapo camera niet meer kan verbinden met je Wifi netwerk. Nu heeft wjb je al een heel eind op weg proberen te helpen, is het nog gelukt met zijn laatste tip? En heb je nog contact gehad met de klantenservice over je modem? 

Wat ik nog wel wil meegeven is dat ik het eens ben met wjb en dat het modem en het Wifi netwerk van je Wifi versterkers bij de eerste installatiestappen van de camera nog niet meedoen. En uit je reacties begrijp ik dat je nu bent blijven steken bij die eerste stappen, dus een ander modem zal geen verschil maken verwacht ik. Misschien dat deze stappen op de TP-link website je ook nog verder kunnen helpen. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 24 januari 2025

Goedemorgen! Dank voor je bericht. Ik heb de dag erna ruim 2,5 uur aan de telefoon gehangen met KPN. Dank daarvoor. 

Conclusie alles lijkt echt goed aangesloten te zijn. 

Contact opgenomen met TP link, aangezien de camera net nieuw was en er wordt een nieuwe kosteloos opgestuurd! 

Ik zal mijn post hier updaten  als dit gelukt is. De camera komt rond 19 feb binnen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • 27 januari 2025

Dan moet je nog wel even wachten op je nieuwe camera, maar wel top dat ze jou deze service bieden. Ik ben benieuwd of het straks met de nieuwe camera wel weer lukt om verbinding te maken. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 27 januari 2025

​@Arjan van KPN  zeker een top service! Ik zal hier een update sturen of het gelukt is. 

• Auteur
  • Topper
  • 13 reacties
  • 29 januari 2025

​@wjb â€‹@Arjan van KPN  hoi allebei! 

Tot mijn verassing is de camera vandaag al binnen gekomen. Aangesloten op de stroom en hoppa hij werkt meteen! 

Mega dank je wel aan jullie beide! 

​@wjb dank voor het meedenken! Echt heel fijn. 

Ik ben weer een blij ei! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1105 reacties
  • 30 januari 2025

Jeej! Dat is mooi snel inderdaad. Jij ook bedankt voor het delen en hopelijk heb je nog veel plezier van je (nieuwe) camera! 

Reageer