Skip to main content

Ik heb een KPN box 12 (sagem)

Wanneer ik op het modem inlog (via mijnmodem.kpn) dan zie ik het externe (WAN) IP adress rechtsboven bij Status: Connected (<ip_address>)

Wanneer ik dit adres probeer te pingen (niet via mijn eigen LAN natuurlijk, maar via werk VPN en ook vriend laten proberen vanaf zijn huis netwerk) dan geeft het een time-out.

Is dit normaal?

Note: Ik wil een git server hosten en dus een port-forward doen hiervoor maar als het IP address niet bereikbaar is dan gaat het niet werken. Ik heb een DNS service al is dat niet dyndns (zie dat dat de enige is die je kunt kiezen bij de dyndns settings)

Ja, dat is normaal.

Je kunt elke domeinnaam service gebruiken. Het ip adres veranderd toch nooit.


De firewall is default zodanig ingesteld dat de router niet op een ping reageert, dat is standaard op alle goed beveiligde routers.


OK, thanx Nick. Ik heb de port-forward aangemaakt in de KPN box 12 en het WAN IP gemapped in mijn DNS service (A voor ipv4 en AAAA voor ipv6) maar het lukt niet om een SSH connectie te maken en/of git repo te clonen.

Port-mapping op de KPN box is dezelfde port op een static LAN IP:

Git shell is gedisabled maar met een SSH sessie zou ik toch op z’n minst de text verwachten die dat meedeelt (werkt lokaal allemaal wel; shh/repo clonen)

Iemand enig idee wat ik fout doe en/of mis aan instellingen?


Euhm... ja leuk plaatje, maar als u alles zwart maakt zien we er niet veel aan 😄

Onder internal host staat een 192.168.2.xxx adres? En onder internal/external beide poort 22?


@Nick83 Klopt een 192.168.2.xxx adres\

wbt poort nummer heb ik een alternatief genomen voor (SSH) poort 22 (zeg 1234)

 

Lukt het bij jou wel om soortgelijk iets te doen? Heb jij zoiets werkend?


Hi @HuibS! Heb je na het vorige contact alles werkend gekregen? hoe gaat het op dit moment?

Inhoudelijk ligt het nogal buiten mijn parate kennis. Maar misschien dat @Nick83 de winnende tip nog heeft?


@Nick83Klopt een 192.168.2.xxx adres\

wbt poort nummer heb ik een alternatief genomen voor (SSH) poort 22 (zeg 1234)

 

Lukt het bij jou wel om soortgelijk iets te doen? Heb jij zoiets werkend?

Ja natuurlijk lukt mij dat wel. Gebruik eerst eens standaard poorten. Als dat werkt kunt u altijd nog wat anders verzinnen. 


Okay @Nick83 ik ben over gegaan op de standaard poort voor SSH, poort 22, zoals jij aangaf.

Wanneer ik nu een ‘ssh -T git@<mijn IP address>’ doe dan krijg ik een ‘Connection timed out’

Ik doe dit op de PC van mijn werk waarbij ik ben ingelogd via VPN op het bedrijfsnetwerk in Duitsland. Via deze verbinding kan ik “gewoon” clonen vanaf github etc.

Binnen mijn LAN werkt alles naar behoren en ik heb dus poort 22 gemapt van extern “*” naar intern IP van mijn raspberry pi waar de SSH/git server draait.

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen c.q. proberen?