Skip to main content

Beste afdeling klantenservice,

 

Zoals reeds telefonisch besproken, gaan we niet akkoord met de 60 euro servicekosten die uw firma in rekening wilt brengen.  Jullie hebben op eigen initiatief, n.a.v. onze bevindingen, ervoor gekozen om een servicemonteur langs te sturen vanwege een slechte WIFI-verbinding. Uw klachtenservice heeft ons er niet op gewezen dat hier kosten aan zijn verbonden. Wij waren echt in de veronderstelling dat uit serviceoogpunt, wat één van de redenen is dat we zijn overgestapt naar KPN, werd verzorgd. 

 

Gelieve de rekening niet door te belasten. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Frank van der Hulst

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy & topic verplaatst naar juiste board

Als je de loodgieter belt omdat de waterleiding lek is, dan zegt die toch ook niet dat da geld gaat kosten? Dat is toch logisch dat je die moet betalen? En dan ga je toch achteraf niet zeggen: ik dacht dat het gratis was, want u heeft niet gezegt dat het geld kost?


Tja, Nick. Bij KPN heb je jaarcontract en bij de loodgieter bel je zonder contract voor een dienst.


Tja, Nick. Bij KPN heb je jaarcontract en bij de loodgieter bel je zonder contract voor een dienst.

Ja inderdaad een jaarcontract, voor internet. Tot de Experiabox. Niet voor WiFi.

Net als bij water eigenlijk, bij Vitens of Oasen ofzo. Maar die hoef je niet te bellen voor een lekke waterleiding in de badkamer. 

Service is niet het synoniem voor gratis. Ik breng mn auto elk jaar bij de garage voor een servicebeurt. Dat is ook nog nooit gratis geweest.


Nick, ik denk dat het beter is dat je de leveringsvoorwaarden van KPN even doorneemt. Lees en leer!


Daar staat in ieder geval niet dat de provider verantwoordelijk is voor goed wifi.


Hoi @Klacht monteur, welkom op het forum!

Wat een vervelende situatie. Als mijn collega tijdens het inplannen van een monteur voor de problemen met wifi niet heeft aangegeven dat er kosten voor de afspraak in rekening worden gebracht, dan is dat niet zo handig geweest. Mijn excuses hiervoor! Echter, @Nick83 en @Joep1965 hebben wel een punt. Wij zijn als provider verantwoordelijk voor de levering van een verbinding tot aan de Experia Box. Oftewel: beloven we 40 Mbit/s (voorbeeld) op jouw adres te leveren, dan zou dat op de Experia Box binnen moeten komen. Dit meet je door een pc of laptop rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op de Experia Box en een speedtest uit te voeren. Komt er dan bijvoorbeeld 20 Mbit/s binnen, dan gaat er hoogstwaarschijnlijk iets mis aan onze kant en zullen wij dit (kosteloos) voor je oplossen.

Haal je wel de beloofde 40 Mbit/s via bekabeld internet, maar werkt jouw wifi-verbinding niet goed? Dan hebben wij ons aan onze belofte gehouden en ligt het aan het thuisnetwerk. Wij kunnen via de wifi-verbinding geen snelheid garanderen, dit komt doordat het draadloos is en daardoor heel gevoelig is voor storingsbronnen. Je kunt dan denken aan bijvoorbeeld de isolatie van jouw woning of de wifi-netwerken van jouw buren. Hier hebben wij geen grip op en daardoor kunnen we niets garanderen. We kunnen dan wel helpen de verbinding te verbeteren door bijvoorbeeld tips te geven zoals in het topic Oplossingen voor trage en wegvallende wifi. Wil je een monteur laten langskomen, dan is dat voor jouw eigen rekening.

Ben je het hier niet mee eens, dan raad ik je aan om een klacht in te dienen via onze site. De klachtenafdeling zal hier dan naar kijken en verder over oordelen.