Skip to main content

Hoi KPN,

bij een verbouwing is het kastje van KPN gesneuveld. Kan ik dat vervangen?

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Jasper van Beeck 

Bel KPN klantenservice via 0800-0402 (gratis nummer), die kunnen een monteur langs sturen.
Houd wel rekening met (voorrij) kosten. Gezien de oorzaak is dit vermoedelijk “rekening man”.


Gisteren las ik in dit forum van een moderator dat KPN de zelfwerkzaamheid van klanten wil bevorderen. Kijk even op Internet met Google, of je het apparaat niet eenvoudig ergens kan bestellen. 

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om zo’n kastje weer op te hangen.

https://www.google.com/search?client=opera&q=kpn+aansluitdoos+isra&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Ik denk dat wat jij laat zien de  1B 2xRJ11 maar die is in ieder geval bij deze leverancier niet meer beschikbaar. 


Hallo @CorL , het is verboden voor klanten om zelf aan het IS/RA-punt te ‘klooien' met risico op netwerkverstoring bij andere klanten die op dezelfde wijkkast zijn aangesloten.

CC: @Jasper van Beeck 


Gisteren las ik in dit forum van een moderator dat KPN de zelfwerkzaamheid van klanten wil bevorderen. Kijk even op Internet met Google, of je het apparaat niet eenvoudig ergens kan bestellen. 

Dat klopt, maar het ISRA-punt is en blijft eigendom van de netwerkbeheerder, KPN in dit geval. Het is niet toegestaan om als klant hier zelf mee aan het werk te gaan. Je mag hem eigenlijk niet eens van de muur halen als je gaat verbouwen.

 

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om zo’n kastje weer op te hangen.

 Dat is het ook niet, maar de klant mag dit zelf gewoon niet doen. Kun je lang of breed over discussiëren maar het mag gewoon niet.

 

Ik denk dat wat jij laat zien de  1B 2xRJ11 maar die is in ieder geval bij deze leverancier niet meer beschikbaar. 

InfraTel levert al een aantal jaar geen ISRA-punten meer voor KPN. Tegenwoordig is dat terug ondergebracht bij Attema die ook al lange tijd dienst heeft gedaan voor de toenmalige PTT.


Hi @Jasper van Beeck, wat goed dat je de KPN community hebt gevonden. Hier kunnen we zeker helpen met advies en gerichte oplossingen. Welkom!

Alhoewel de montage van je KPN- aansluiting ogenschijnlijk makkelijk zelf te vervangen lijkt, raden we dat toch ferm af. Een deskundige komt hiervoor graag bij je langs om 'm op de juiste manier te monteren. Zo voorkom je (op termijn) storingen op je thuisnetwerk. En daarmee weer een hoop ergernissen 😉 Niemand zit natuurlijk te wachten op stilstaand tv-beeld en een klapperende internetverbinding. 

Voor het maken van een afspraak met een KPN-monteur kun je ons bereiken op: 0800 0402.

Kijk voor meer informatie op: kpn monteur

  


Hallo @CorL , het is verboden voor klanten om zelf aan het IS/RA-punt te ‘klooien' met risico op netwerkverstoring bij andere klanten die op dezelfde wijkkast zijn aangesloten.

CC: @Jasper van Beeck 

Jan,

Ik had al een hele boom opgebouwd hierover, maar die haal ik maar weg, want echt zin heb ik niet in een disucsie, dus naar jou toe. 

Het is niet Verboden want dat kan de KPN juridisch niet opleggen voor nagelvaste zaken. Het is echter hoogstwaarschijnlijk “niet toegestaan” op grond van de overeenkomst, die KPN met de klanten sluit. 

Met woord “Verboden” is niet alleen bij mij een rode lap waar veel mensen niet prettige associaties bij krijgen.  

De rest onderschrijf ik volledig, mijn bericht was bedoeld om hierover wat meer duidelijkheid te krijgen. De reacties verwachte ik al. :joy:


Hallo Cor, ik had ook kunnen schrijven 'niet toegestaan', komt op hetzelfde neer.

Dat jij als een stier op een rode lap reageert bij het woord verboden kan ik ook niet helpen, maar is gewoon een Nederlands woord dat dagelijks gebruikt wordt.

 


KPN kan niet een verbod instellen om er aan te komen, als jij hem wilt slopen, verplaatsen of wat dan ook kan je dit gewoon doen, met als gevolg dat KPN herstel kosten kan rekenen om de boel weer in orde te maken als je dit zelf wilt.

Dus is het niet “verboden” en zelfs niet “niet toegestaan” enige is dat de gevolgen als je er aan zit in de papieren kunnen lopen omdat KPN de kosten op je kan verhalen.

Maar geen enkel bedrijf kan in jou huis iets verbieden, dit kan alleen de wetgever, het is zelfs toegestaan om zelf aan je gas en lichtnet te knoeien, enige wat door de wetgever is bepaald is dat het na de meters  pas mag daarvoor is het wettelijk, en daar zit het hem in, niet toegestaan om zelf te knutselen.


@Jasper van Beeck  Dat hangt van je skills af en dat kunnen mede-forumgebruikers niet zo maar weten. Dat je de vraag hier op dit forum stelt geeft wel al te denken en zou ik in eerste instantie zeggen: nee. Maar er zijn genoeg mensen die het kunnen in de tijd dat ze anders in de wacht staan aan de telefoon van de helpdesk. En weten ook dat ze tevens 60 euro uitsparen en niet aan afspraken/tijden van anderen gebonden zijn.