Skip to main content
Vraag

KPN Box 12: Extra Wifinetwerk 2.4 GHz gaat aldoor uit

• October 13, 2025
  • 6 reacties
  • 95 keer bekeken

Wanneer ik een extra Wifinetwerk instel een aanzet gaat deze telkens weer uit. Ik probeer dit via de webinterface en ook via de app. Bij de app gaat het schuifje telkens weer uit. Bij de webinterface open je het scherm opnieuw en dan staat hij weer uit, ook na het opslaan. 

Ik heb een KPN Box 12b.

Firmware: V12.C.25.06.06

Ik zie een hoop mensen met dit probleem, alleen vind ik nergens de oplossing.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

Beste ​@GerardK1981 heb je het standaard wachtwoord van het modem al gewijzigd?

Heb je standaard wifinamen (SSID) en wifi wachtwoorden al gewijzigd?

Dat is bij sommige modems een voorwaarde, i.v.m. de veiligheid, om andere aanpassingen in de modem te kunnen doen die dan actief blijven.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 13, 2025

Beste ​@GerardK1981 heb je het standaard wachtwoord van het modem al gewijzigd?

Heb je standaard wifinamen (SSID) en wifi wachtwoorden al gewijzigd?

Dat is bij sommige modems een voorwaarde, i.v.m. de veiligheid, om andere aanpassingen in de modem te kunnen doen die dan actief blijven.

Ik heb het wachtwoord van het modem veranderd en ook de wifi naam en wachtwoord. Dit lost helaas het probleem niet op.  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 13, 2025

Jammer ​@GerardK1981 wacht s.v.p. de reactie(s) van andere forumleden en/of een moderator af.

Succes.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@GerardK1981 dat is inderdaad vreemd zeg en ik begrijp dat je daar meer duidelijkheid over wil hebben. Heb je het modem ook al eens een keer helemaal gereset?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2025

Hallo ​@GerardK1981 dat is inderdaad vreemd zeg en ik begrijp dat je daar meer duidelijkheid over wil hebben. Heb je het modem ook al eens een keer helemaal gereset?

Ik heb het modem gereset met het reset knopje op de achterkant. Het probleem blijft, in de app kun je het naam en wachtwoord etc instellen voor een 2.4 Extra GHz wifi, maar wanneer je het schuifje aanzet gaat hij zelf weer uit. Ook wanneer ik via de laptop inlog op het modem kan ik alles instellen en krijg ik de gegevens te zien waarmee ik kan inloggen. Echter ververs ik de pagina of ga ik via het overzicht weer terug naar de 2.4 GHz instellingen staat hij weer uit. 

Zelfs als je alles opslaat en de pagina niet verlaat waarop staat dat de 2.4 GHz wifi aanstaat kun je het netwerk niet vinden met bijvoorbeeld een telefoon of tablet.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@GerardK1981, excuses voor de late reactie, ik was door ziekte tijdelijk afwezig. Ik snap oprecht even niet waarom jouw modem via diverse routes dan de instellingen niet vast kan houden. Ik zal ook jouw feedback terugkoppelen aan de developers.

Het enige wat ik nog kan adviseren is het volgende:

Als vanuit ons beheersysteem de wifi uit wordt gezet (door klantenservice, of na een reset als je dit voorheen ook zo had ingesteld) dan blijft het schuifje op ‘aan’ staan. Dit is een weergaveding. Even het schuifje aanklikken is voldoende om dit te herstellen. Mocht dat toch niet zo zijn, gebruik dan de Reset wifi onder Instellingen > Systeem, en stel je wifi opnieuw in.