Ik heb donderdag een mail van KPN gekregen dat mijn internetsnelheid verhoogd wordt van 100/100 naar 200/200. Dat is heel fijn. KPN, bedankt voor de service! In de mail staat ook dat ik niets hoef te doen.
Echter!
Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren een mail van zowel postNL als KPN dat mijn bestelling onderweg is en dat blijkt een KPN box 12 te zijn. Ik heb niets besteld!
Ik heb al ruim 4 jaar een Experiabox V9 en daar ben ik dik tevreden mee. Ik kan er alles mee doen wat ik wil zoals: DHCP reeks aanpassen, port forwarden naar mijn eigen VPN server, mijn eigen access point aansluiten (ik gebruik de WiFi van de Experiabox niet) en mijn eigen dect centrale aansluiten. Ik heb dus geen nieuw modem nodig.
Voor de hogere snelheid is vervanging ook niet nodig want ik heb al eerder 200/200 snelheid gehad en dat ging prima. Dat kostte toen extra dus ik heb het weer teruggedraaid want echt nodig heb ik die hogere snelheid niet.
Mijn vraag is nu: als ik dat nieuwe modem gewoon in de doos laat zitten en alles bij het oude laat, krijg ik dan problemen? Ik bedoel, zit er ergens in het KPN systeem een "verwachting” dat er een KPN Box 12 hangt en als dat niet zo is dat ik dan geen signaal meer heb?
Groeten,
Sjoerd van Staveren