Skip to main content

Beste Erik, 

ik heb dezelfde problemen met KPN-FON. Ik werk tijdelijk op een locatie waar nog geen internet is, maar waar wel een KPN-FON in de lucht is (ik weet niet van wie). Vanaf mijn laptop lukt het om verbinding te maken met KPN-FON. Echter, ik zet altijd een VPN verbinding op (via OpenVPN) naar mijn Asus router thuis. Dit uiteraard uit veiligheidsoverwegingen. Via KPN-FON is er geen internet verbinding  meer mogelijk als ik OpenVPN start. Bovendien werkt het ook niet meer als ik OpenVPN stop. Ik moet WIFI resetten, een tijdje wachten, en opnieuw aanmelden. Hetzelfde probleem heb ik met  1. MacBook, 2. iPhone, 3. Huawei P10Lite, 4. GLi-Net WIFI router. Al deze devices hebben OpenVPN en werken goed  buiten KPN-FON. Het kan dus niet anders zo zijn dat het probleem veroorzaakt wordt door de KPN infrastructuur. Ik las op dit forum iets over firmware update in de Experia box. Maar met KPN-FON is dat lastig daar ik geen idee heeft waar het KPN-FON access point staat en van wie het is. Telewerken is daardoor lastig, ik kan niet anders dan tethering toepassen via het mobiele netwerk (dan werken alle devices prima). Overigens heb ik thuis ook KPN-FON geactiveerd. Als ik bovengenoemde devices test op mijn eigen router, en dan verbonden met KPN-FON, dan heb ik dezelfde problemen. Ik heb de OpenVPN verbinding getest met TUN en TAP, UDP en TCP. Geen enkele optie werkte.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze

Hi Lesateq, vervelend dat het niet werkt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met een VPN via Fon. Ik kan me zo voorstellen dat dat verre van ideaal vanwege de beperkte bandbreedte (mocht het werken). Trouble shooten wordt wat lastig in deze specifieke situatie, maar ik zal dit signaal sowieso doorzetten naar m'n technische collega's.