Skip to main content

Hallo
Ik probeer al een tijdje KPN IPTV in te stellen op mijn pfsense VM. Ik krijg een IP adres op beide VLANs en heb het gewone internet ook werked. Echter kom ik er niet uit met de IPTV. Ik gebruik pfsense wat draait in een VM, deze is direct verbonden met mijn glasvezelkastje, hierachter heb ik de TP-Link SG1024-DE. Ik kan alle hulp gebruiken.

Config:

  • Switch
  • pfsense

Firewall:

IGMP:

Diagnostics > Routes

LANTV DHCP server:


Alvast bedankt voor de hulp

Hi @bastiaanp1, welkom op ons forum en bedankt voor jouw bericht. Ik heb hier eerlijk gezegd totaal geen kaas van gegeten omdat we dit vanuit KPN niet ondersteunen. Maar ik zie dat er ook een ander topic is over problemen met interactieve tv op een pfSense router. In dit topic is het probleem opgelost. Ook is er een speciaal topic over het gebruik van een eigen router geschreven door @wjb. Hopelijk kun jij hiermee uit de voeten.


Waar wordt vlan 4094 voor gebruikt?

Welke apparaten zijn aangesloten op poort 4, 7 en 24 van de switch?

Op poort 24 zit waarschijnlijk de pfSense en op poort 4 en 7?


Waar wordt vlan 4094 voor gebruikt?

Welke apparaten zijn aangesloten op poort 4, 7 en 24 van de switch?

Op poort 24 zit waarschijnlijk de pfSense en op poort 4 en 7?

Op poort 4 & 7 zitten 2 STB doosjes, poort 24 is inderdaad pfsense. Verder word vlan 4094 dus gebruikt voor LANTV. Ook ben ik nu een stap verder, het opstarten van de STB gaat goed echter krijg ik vervolgens de volgende error:

Ook het updaten van software ging goed.


Dus vlan 4094 is het vlan voor de TV ontvangers?

Zo ja, waarom zit poort 7 dan niet ook op vlan 4094?

Heeft vlan 4094 een eigen subnet?

Op de switch heb je geen IGMP snooping aan staan op vlan 4094.


Dus vlan 4094 is het vlan voor de TV ontvangers?

Zo ja, waarom zit poort 7 dan niet ook op vlan 4094?

Heeft vlan 4094 een eigen subnet?

Op de switch heb je geen IGMP snooping aan staan op vlan 4094.

Poort 7 had ik gister nog niet toegevoegd omdat ik eerste de een maar werkend wou krijgen voor ik aan de ander begon, ja die vlan heeft zijn eigen subnet 192.168.2.0/24 de rest van het netwerk gebruikt 10.37.1.0/24. Verder is die IGMP tabel nu ook geupdate en bevat dus alleen nog maar VLAN 4094



Misschien nog wat nuttige informatie:
YouTube en Netflix werken, alleen het TV/Radio gedeelte werkt niet


Ik heb ben ondertussen weer een stap verder, er zat een fout in mijn firewall configuratie. Dit is wat ik er nu van gemaakt heb:

  • WAN
  • LAN



    Echter heb ik nu het probleem dat de stream na een paar minuten weg valt, en dan krijg ik weer dezelfde error.


Kan je de klok erop gelijkzetten of anders gezegd duurt het telkens even lang tot de stream wegvalt?

Zo ja, na hoeveel seconden valt de stream weg?


Kan je de klok erop gelijkzetten of anders gezegd duurt het telkens even lang tot de stream wegvalt?

Zo ja, na hoeveel seconden valt de stream weg?

Het is ondertussen opgelsot, ik was vergeten een downstream IGMP proxy toe te voegen