Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een paar berichten gelezen over de TP-Link ER605 in combinatie met de KPN iTV Box.

Over het gebruik van de IPTV-services met de IGMP Proxy v2.

Ik krijg het niet werkend, mijn iTV Box downloadt wel de nieuwe firmware, maar bij het laden van de configuratie blijft het op 85%, daarna geeft het een foutmelding dat de iTV Box niet kan starten.

Mijn setup:

KPN ISP > TP-Link TL-ER605 > TP-Link TL-SG2008P > KPN iTV Box

Heeft iemand een idee of werkende oplossing om dit op te lossen?

Heeft u de zoekfunctie van dit forum gebruikt? 

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/hoe-kan-ik-mijn-eigen-router-blijven-gebruiken-bij-glasvezel-tp-link-router-vpn-er605-omada-565621?postid=1697001#post1697001

"Geen enkele router binnen TP-Link Omada ondersteunt momenteel tv van KPN, er is recentelijk een optie toegevoegd voor IPTV maar de functionaliteiten zijn nog beperkt. Wat mij betreft zelfs te beperkt. De kritische instelling van DHCP Optie 60 ontbreekt nog in waardoor de router überhaupt geen verbinding kan opzetten met het iTV-platform."


Hallo @Nick83 ,

 

Dat heb ik zeker gedaan.

 

Tegenwoordig is het wel mogelijk om de DHCP Optie 60 in te stellen op de LAN kant.

 

Dit betreft namelijk oudere informatie, misschien had iemand ondertussen het al werkend gekregen.


Dat even @NHendriks taggen...


Hallo @Nick83 ,

 

Dat heb ik zeker gedaan.

 

Tegenwoordig is het wel mogelijk om de DHCP Optie 60 in te stellen op de LAN kant.

 

Dit betreft namelijk oudere informatie, misschien had iemand ondertussen het al werkend gekregen.

Maar je hebt DHCP Optie 60 helemaal niet nodig aan de LAN kant maar aan de WAN-zijde, zo lang dat niet gaat is TV van KPN niet mogelijk met TP Link Omada.


Ik heb dezelfde opstelling en heb het nu werkend.
Ik had overigens geen problemen met firmware downloaden, alleen dat ik niet kon kijken via multicast.

Wellicht kan je het volgende proberen:

Hoe kan ik mijn eigen router blijven gebruiken bij glasvezel? TP-LINK Router VPN ER605 Omada | KPN Community