Skip to main content

Ben dr klaar mee..jippie ..glasvezel..snel internet...zo werd beloofd...ja 1 dag..tis bagger momenteel...valt weg..traag..

Service? Alles via de app regelen..🙄..de manager al tig keer gedaan..nee we kunnen de wifi online niet verbeteren..u krijgt monteur...ja tig weken wachten..nee ik ga op zoek naar een andere aanbieder,die het wel lukt om door betonnen muren heen te komen met glasvezel...en waar je niet tig euro extra hoeft te betalen voor een extra wifi punt...heb het wel gehad met kpn…

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Er zijn hier tig mensen die je willen helpen maar je zegt iedere keer dat je er klaar mee bent. Tsja dan beginnen de forumleden er niet aan natuurlijk.


Iedere keer?..hoe te helpen dan..woon in flat..mn dochter moet online les volgen..valt konstant uit..of zeer traag..speedtest is slecht..ze moeten niet beloven dat het bij iedereen supergoed is,want dat is het niet..kosten voor die extra wifi punten kan ik niet betalen..dus ik moet wel elders zoeken.. monteur is 2x geweest..met hun apparaat is alles supersnel... zodra meneer weg is,valt het hier weg...klopt toch niet?


Welk modem heb je? En waar in huis staat?


Experia v9..monteur alles aangesloten en staat in meterkast..


Ok! Heb je een laptop of pc die met een kabel aan het modem zit of kan?


Nee,we doen alles per telefoon nu..ipad is op school..


Heb je het modem al een keer gereset? Dus met het resetknopje?


Dat bedoel ik.dus...tig keer dezelfde vragen..ja dus,alles al gedaan...


Ok ik ben maar gewoon een klant die je wil helpen. Maar als je zo reageert haak ik af. Succes!!


Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet eens de veldsterkte op plekken waar je wifi wilt gebruiken.

Hoeveel dBm meet je?


45


45

Dat is een hele mooie waarde en dat zou eigenlijk tot zeer stabiele wifi moeten leiden.

Nu heeft de V9 alleen 2.4GHz wifi terwijl de nieuwere Experia Boxen ook 5GHz wifi ondersteunen en dat resulteert in snellere verbindingen.

Toch heb ik het gevoel dat hier andere dingen spelen want ook met alleen 2.4GHz moet je prima online kunnen zijn.

Gebruik je toevallig een "draadloze" verbindingsset (Internet via het lichtnet) in gebruik?


Volgens mij heeft de monteur idd gebruikt..daar zitten de stekkers in...1 in meterkast en 1 voor de tv...dus de waarde is goed... dan ga ik maandag de ipad ook proberen,want daar wordt wifi vanaf gegooid,herkent geen ip adres, beveiliging doet het niet etc...en juist die ipad is zo belangrijk nu ivm online schoollessen...dank je wel voor je reactie


Zou jij als test de adapters van die "draadloze" verbindindingsset ééns uit het stopcontact kunnen halen en kijken of je wifi dan stabiel is.

Zie ook "Voorkom powerline netwerk brug met de buren eDVS]".


Sorry,ben laat met mijn reactie,dat had ik ook gedaan,ook traag internet... betonnen muren ..in de woonkamer gaat het redelijk maar in de slaapkamers is er weinig tot geen internet meer😔


@gipsytina ik ga me voor je inzetten om het probleem samen met je op te lossen. Hopelijk kunnen we dan weer voor meer plezier en minder zorgen. Enige dat ik nog van je moet vragen is je gegevens invullen in je profiel en hier even laten weten als je dat gedaan heb. Dan kan ik alles voor je doormeten. Ik zal goed lezen en de notities nakijken om zoveel mogelijk herhaling te voorkomen. Mochten er handelingen nodig zijn zal ik uiteraard kijken of ik die van afstand kan doen. Wel moet ik sommige dingen ter controle vragen. 

Tot nu toe lees ik dat er een V9 modem aanwezig is, het gaat om een flat en Superwifi niet binnen de mogelijkheden ligt. Laten we met die informatie aan het werk gaan. Ik zie graag je reactie tegemoet. 


Ha die Bram,ik heb zojuist chat contact gehad met je collega Raymon...deze heeft me super geholpen en er komt morgen toch nog even een monteur langs...dus we gaan hier nu ff weer positief er tegen aan…

Dank je wel voor je reactie...


Ik ben blij dat te horen. :relaxed: In dat geval sluit ik deze af. 


Alles opgelost...monteur kwam gelijk binnen met een nieuwe modem de V10.... aangesloten,telefoons ingesteld en hoppa..op alles supersnel internet...ook op de ipad..wr hebben allen nu ruim 66 mbs op alles...ook op de slaapkamers…

Bedankt voor de reacties...


Uiteraard! Veel plezier met de weer werkende diensten. :relaxed: