Skip to main content

Er zijn bij mij twee bekabelde super WiFi punten geïnstalleerd door een KPN monteur. Alles heeft een tijd lang goed gewerkt maar sinds kort wordt er de WiFi punten niet meer weergegeven en ook de QR code is verdwenen. De WiFi werkt nog wel goed. Het lijkt erop dat dit gebeurd is bij de laatste update van de app. Ik ben echt een beginner en heb diverse malen geprobeerd telefonisch contact te krijgen met de klantenservice maar heb na 4 keer 10 minuten in de wacht gestaan te hebben en verbroken verbindingen de moet opgegegeven en hoop dat iemand mij hier kan adviseren.

Het is mij ook opgevallen, dat de informatie op de Thuis app beperkter geworden is icm Superwifi, o.a. geen info over verbonden apparatuur met elk Superwifi punt.


Hi @Aker P en @marcvdw, welkom en goed dat jullie dit bij ons melden! Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Mocht dat het geval zijn, zouden jullie dan de Experia Box en de SuperWifi punten voor 30 seconden uit kunnen zetten? Daarna mag je de Experia Box weer aanzetten, zodra deze is opgestart, mag je het eerste Experia Wifi/SuperWifi punt inschakelen en als deze is opgestart, mag je het 2e Experia Wifi/SuperWifi punt aanzetten. Hierna zouden de wifi punten weer zichtbaar moeten zijn in de KPN Thuis app. Een collega had exact hetzelfde en daarbij was dit de oplossing. Laten jullie weten of dit bij jullie ook het geval is? Ik hoor het graag!


Ja, dat is inderdaad de oplossing. Bedankt voor je informatie! Na herstart van de wifi punten knipperden de leds minuten lang blauw (update?).

Heeft dit te maken met de nieuwe firmware 1.00.09v3 van de SuperWifi, en/of heeft dit met de overgang van Telfort naar KPN te maken? Is deze firmware update een technische update, of is er ook een functioneel verschil?

Overigens na het herstarten van Experia Box 10 en de SuperWifi, werden de wifi instellingen van de Experia box overgenomen naar de SuperWifi, terwijl de SuperWifi oorspronkelijk andere Wifi instellingen had. Tijdens de eerste installatie direct na de aanschaf van de SuperWifi vond het kopiëren van de instellingen juist niet plaats, terwijl de installatie app. aangaf dat deze instellingen wel werden overgenomen. 

Nu na handmatige aanpassing van deze instellingen in de SuperWifi werkt het allemaal weer goed.


Ook voor mij was dit de oplossing. Ook bij mij heeft het primaire WiFi punt lang blauw staan knipperen. Alles werkt weer prima.

Bedankt voor je hulp. 


Dank jullie wel voor de terugkoppeling. Ik ben blij om te lezen dat de SuperWifi punten weer zichtbaar zijn in de KPN Thuis app. Als je de SuperWifi punten aansluit op de Experia Box, dan neemt deze de wifi instellingen van de Experia Box ook over. Heb je een andere Experia Box dan de V10a of KPN Box 12, dan wordt de wifi uitgeschakeld op de Experia Box en nemen de SuperWifi punten de wifi helemaal over. Waarom dit bij jou anders was @marcvdw kan ik helaas niet verklaren. Wat betreft jouw vraag over het knipperende blauwe lampje, dit geeft aan dat de configuratie verbinding van het primaire SuperWifi punt actief is, dit betekent niet dat er een update isAls er nog vragen zijn, hoor ik het graag!


Hi @Aker P en @marcvdw, welkom en goed dat jullie dit bij ons melden! Ervaren jullie dit probleem nog steeds? Mocht dat het geval zijn, zouden jullie dan de Experia Box en de SuperWifi punten voor 30 seconden uit kunnen zetten? Daarna mag je de Experia Box weer aanzetten, zodra deze is opgestart, mag je het eerste Experia Wifi/SuperWifi punt inschakelen en als deze is opgestart, mag je het 2e Experia Wifi/SuperWifi punt aanzetten. Hierna zouden de wifi punten weer zichtbaar moeten zijn in de KPN Thuis app. Een collega had exact hetzelfde en daarbij was dit de oplossing. Laten jullie weten of dit bij jullie ook het geval is? Ik hoor het graag!

Dit is een super goed oplossing! 2 Superwifi punten werken niet meer. Na alles 1voor1 opnieuw op te starten werkt alles weer! Merci.


Hier eigenlijk het zelfde probleem. Meerdere keren alles gereset en dan kwam even te voorschijn nu weer niet. Lampjes superwifi branden gewoon groen maar niet zichtbaar in de app. Heb geen zin om alles voor de 4de keer opnieuw te installeren.