Skip to main content
Beantwoord

Krijg ik betere wifi wanneer ik een wifi 6 router aansluit op de Experia Box V10?

• 25 januari 2025
  • 8 reacties
  • 66 keer bekeken

hertog kees
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

hoi

als ik een wifi 6 router(bv van tp link) aansluit op experia v10 en daarvan de wifi uitschkeld krijg ik dan een betere wifi voor bv bewakingcameras die buiten hangen

Beste antwoord door JanD

Beste ​@hertog kees log in op je modem, klik bovenin op wifi en klik links op Basic.

Dan zie je in je scherm ergens wifi globale configuratie staan.

Klik daar bij de 2,4- band bij kanaal op auto (1, 6 of 11 of kies een van die kanalen als vast kanaal.

Kies bij modus voor ieee 802.11 n only

klik bij snelheid tot 450Mbit/s NIET het vinkje aan, dan houd je kanaalbreedte 20.

Succes.

Bekijk origineel

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22048 reacties
  • 25 januari 2025

Dat zal niet veel uitmaken. U zal een wifipunt in de buurt van de camera moeten plaatsen. Overigens is het verstandig als u de camera's echt voor beveiliging gebruikt om deze te bekabelen. Als u de camera's gebruikt om te zien of de poes in de buurt is dan is via wifi wel  een aardige oplossing. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • 25 januari 2025

Beste ​@hertog kees dat hoeft niet, Wifi6AX heeft voor op Wifi5AC dat het theoretisch sneller is, maar heeft een korter bereik.

Verder werken draadloze camera's in de regel alléén op de 2,4-band, kies binnen de modem dan voor 802.11 N en niet B/G/N of G/N, kanaalbreedte 20 en niet 40 of de combi 20/40 en kanaal 11, of 6 of 1 of AUTO

hertog kees
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 84 reacties
  • 25 januari 2025

bbedankt voor je snelle antwoord ,kan ik mijn modem alleen mixed 11g-11n kiezen of bedoel je ieee 11n only

hertog kees
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 84 reacties
  • 25 januari 2025

en de band breedte waar vind ik die

• 3271 reacties
  • 25 januari 2025

Je kunt bewakingscamera's beter bekabeld aansluiten. Je moet er toch ook stroom naartoe leggen. Als je er een stroomdraad naar toe kan leggen, dan kan je er ook een utp kabel naartoe leggen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8320 reacties
  • Antwoord
  • 25 januari 2025

Beste ​@hertog kees log in op je modem, klik bovenin op wifi en klik links op Basic.

Dan zie je in je scherm ergens wifi globale configuratie staan.

Klik daar bij de 2,4- band bij kanaal op auto (1, 6 of 11 of kies een van die kanalen als vast kanaal.

Kies bij modus voor ieee 802.11 n only

klik bij snelheid tot 450Mbit/s NIET het vinkje aan, dan houd je kanaalbreedte 20.

Succes.

hertog kees
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 84 reacties
  • 25 januari 2025

dank je wel

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16