Skip to main content

Goeiedag!

 

In verband met een verbouwing die wij nu hebben boven heb ik mijn tijdelijk mijn bureau met PC beneden gezet.

Ik had altijd voor het internet een “Zyxel1800Mbps Pass-Thru Powerline Adapter”

Je doet er 1 in het stopcontact, verbind die met Ethernet kabel met de modum, en doet de andere in een andere kamer en verbindt die dan met je PC. Zo krijg je internet via de stroomkabels en werkt het net zo goed als direct verbonden zijn.

 

Voordat ik mijn plek had verplaatst kreeg ik op een sneltest van KPN altijd een downloadsnelheid van 195.8Mbit/s, maar nu ik bendeden zit heb ik geluk als hij de 40 haalt.

 

Weet iemand hoe dit kan, en of dit mogelijk is door de stroomkables die op een andere groep zitten?

Ik gebruik momenteel een COVR adapter en die werkt ietsjes beter maar die heeft nog net zo vaak problemen met een goede snelheid krijgen.

 

Advies?

Waarschijnlijk zit u nu op een andere groep. Heeft u 3 fasen in de meterkast? Dan zou u ook nog op een andere fase kunnen zitten. Dat is het probleem met die dingen: zo onvoorstelbaar als het weer.

U kunt beter een kabel gebruiken. Als u nu dus aan het verbouwen bent: zorg gelijk voor een kabel naar boven zodat u die dingen in het stopcontact niet meer hoeft te gebruiken. 


Wij hebben een 1 fase meterkast met een 3 fase aansluiting.

Bedankt voor het advies, ik ga kijken of ik nog een Ethernet stekker gelijk van de Modem naar boven kan krijgen.

Mocht dat niet lukken dan ga ik denk ik terug naar de Adapters. Ik kwam er net achter dat het stopcontact boven op dezelfde groep zit als de ene beneden waar de Modem in zit.


Reageer