Sinds een week of 3 pakt mijn werklaptop het wifi punt beneden in huis niet meer. De telefoons doen het wel, de laptop van mijn zoon ook, de mijne niet. Ik ben wel verbonden, maar ik heb geen internet. Als ik de probleemoplosser start, dan geeft deze aan dat de standaardgateway niet beschikbaar is.
Het vreemde is dat ik boven op mijn werkkamer een versterker heb staan en via dat punt had ik wel wifi. Tot vanmiddag, want toen ging ik via de KPN site de wifisterkte ‘doorlichten’ en nu doet ook dit punt het niet meer. Ik werk nu op de hotspot van mijn telefoon.
Wat ik heb geprobeerd:
- versterkers uitschakelen en weer aan
- router uitgezet (10 minuten)
- router gereset
- wifinetwerk verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (diverse malen)
- op mijn werk navraag gedaan. Daar konden ze mij niet helpen, want op mijn werk doet de wifi het wel gewoon op de laptop
- laptop voorzien van alle updates
Vandaag kwam ik er achter dat ik ook in de wifi versterkers kan inloggen, alleen werken de wachtwoorden niet. Dat zijn de wachtwoorden op de sticker aan de achterkant van de ronde (witte) versterkers. Vervolgens probeerde ik in te loggen in de router, ook daarvan doet het wachtwoord het niet. Niet het wachtwoord wat we zelf hebben ingegeven en ook niet het wachtwoord wat achterop de router staat.
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, ook niet bij de vorige provider, en heb geen idee wat ik nu nog kan ondernemen. Iemand die wel een idee heeft? Ik lees het graag.