Skip to main content

Ik ben sinds kort eens overgestapt van 200 MB naar 1 GB KPN, gewoon tijdens dezelfde abonnementstermijn. Als ik mijn online shooter speel heb ik het idee dat alles een fractie trager is. 

Ik heb dit een paar jaar geleden voordat ik overstapte naar een andere provider ook al eens ervaren met KPN. Toen ik weer terug ging van 1GB naar 200MB reageerde alles weer als vanouds.

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die dit ervaren ….. Of wellicht dat er een goede verklaring voor is.

Dat herken ik niet direct Henri! Ik heb zelf in het verleden een 1 Gbps en recent een 4 Gbps verbinding in gebruik genomen en ik merk zelf geen verschil. Ligt het niet aan de server waarop je speelt? 

 

Edit: aangepast omdat ik nog niet helemaal wakker was.


Ik heb zo geen verklaring waarom een 1Gbps verbinding zou leiden tot een hogere latency. Aan de andere kant zou ik ook geen (significante) verlaging van de latency verwachten bij een 1Gbps verbinding omdat je met dat gamen zeer waarschijnlijk ook lang geen 200Mbps verbruikt en er bij een 200Mbps verbinding dus ook geen congestie ontstaat.

 

@Remco_ het is geen 1GB of 4GB verbinding maar een 1Gbps of 4Gbps verbinding.


Nou ik was blijkbaar niet helemaal wakker @wjb 😂 . Thx.