Sinds aanschaf van onze LG 49UM7000PLA Smart TV heeft deze problemen om de internetverbinding te behouden. We hebben een Experia Box V8 (Arcadyan VGV7519), die we gebruiken sinds het begin van ons abonnement. (Het gaat hier dus niet om interactieve TV, maar om een Smart TV met eigen internetverbinding).
In eerste instantie had ik de TV alleen via Wifi “aangesloten”. Hierbij verloor de TV na enkele dagen de verbinding met Internet. Een herstart van de Experia Box loste het wel op.
Later heb ik de TV aangesloten via een bedrade verbinding. Ook aangesloten via alleen een kabel (met uitgeschakelde Wifi) verliest de TV na een aantal dagen de verbinding. Overschakelen naar Wifi gaat dan een paar dagen goed.
Als de TV niet bij internet kan, is hij ook vanaf andere computers via het bedrade netwerk niet te pingen.
De volgende zaken heb ik al gecontroleerd:
- De netwerkkabel is goed: getest met een kabeltester en met een laptop.
- De TV heeft een vast IP-adres op de bedrade verbinding. Er is geen IP-conflict (gecontroleerd door het IP-adres te pingen bij uitgeschakelde TV: geen antwoord).
- Ik heb IPv6 in de TV uitgezet: geen effect.
- Het Wifi-signaal is prima: andere apparaten hebben in dezelfde ruimte geen problemen. We hebben ook geen last van storing van de omgeving.
- Er zit geen switch tussen TV en Experia Box: de TV is rechtstreeks aangesloten op een van de LAN-poorten.
In principe zou ik de TV verdenken, ware het niet dat het probleem na een herstart van de Experia Box direct is opgelost. Mijn verdenking gaat dus uit naar de Experia Box, maar verder onderbouwen kan ik het niet.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn, en wat ik nog kan proberen?