Skip to main content

Ik heb voor mijn schoonmoeder bovengenoemde combinatie, een harmony hub en een kpn-pakket.

Nu kan ik bij mij thuis haar tv aanzetten, kanalen wisselen etc. Kortom alle kpn-funtionaliteit.(zelf de tv aanzetten lukt haar niet meer echt)

Probleem is echter dat ik haar tv beeld niet zie, waardoor ik denk dat ik een bepaald beeld heb maar door een hapering of versnelling er iets anders staat. Ik zou dus op een beelddrager (tablet, telefoon, pc) bij mij moeten kunnen zien dan weet ik wat er goed of fout gaat.

Logitech denkt ook mee. Zet er maar een webcam neer was de reactie.

Wie heeft een beter idee

 Ik wil graag mee werken aan de oplossing

 

Welkom op het KPN forum @Ed Rhebergen, dat klinkt als een interessante constructie die je voor je schoonmoeder hebt ingericht. Ik heb er ook over nagedacht en ook even overlegd en we denken net als Logitech dat een webcam hiervoor een goede oplossing kan zijn. De tv-ontvanger van ons heeft niet de mogelijkheid om het beeld te delen.

Het kan zijn dat er andere mogelijkheden zijn waar ik nu niet op kpn. @wjb, heb jij mogelijk een idee? :slight_smile:


Ik ben bang dat zo'n camera (met geluid) toch echt de enige mogelijkheid is om dat voor elkaar te krijgen.


Bedankt voor de antwoorden , maar als de tv-ontvanger (arris) een ip-adres heeft/zou hebben kan ik het beeld  toch op een door mij te kiezen beelddrager krijgen lijkt me. Ik vind de logitech oplossing, de webcam, toch wel een forse inbreuk op mijn schoonmoeders privacy.

Ik neem aan dat er hard of software ontwikkelt moet worden maar ik denk dat veel mensen gebaat zijn bij deze oplossing

 


Bedankt voor de antwoorden , maar als de tv-ontvanger (arris) een ip-adres heeft/zou hebben kan ik het beeld  toch op een door mij te kiezen beelddrager krijgen lijkt me.

...

Ik neem aan dat er hard of software ontwikkelt moet worden maar ik denk dat veel mensen gebaat zijn bij deze oplossing

Nee, die mogelijkheid zal er niet gaan komen.


Uiteindelijk is de enige optie hiervoor toch de webcam dus, ik zie de optie ook niet in de tv-ontvangers komen.