Skip to main content

Beste KPN,

Ik bel al jarenlang tevreden klant bij Telfort voor mijn internet. Hierbij had ik de Experiabox v8, deze had ik goed opgesteld en ik had altijd stabiel internet en Wifi.

Sinds de laatste generatie smartphones en wifi werd de router steeds trager en toen heb ik de 5g wifi repeater aangeschaft. Dit hielp redelijk, maar niet ideaal zoals het was.

Hierna begon Covid-19 en het thuiswerken. De experiabox v8 voldeed niet meer aan de software eisen van het werk, dus heb ik de Experiabox v10a aangevraagd. De Wifi repeater gebruik ik niet meer.

 

Sindsdien heb ik altijd problemen met het internet. Even voor de duidelijkheid, ik gebruik WiFi én goed bekabeld LAN. Het is echt de internet connectie die dan weg valt of de router herstart zich zelf. Met de klantenservice heb ik enkele router instellingen geprobeerd en geregeld de router volledig resetten. Uiteindelijk was niet meer thuiswerken de beste oplossing waardoor ik er minder last van had.

Sinds vorige maand werden de problemen erger. Ondanks de router volledig uit/aan zetten en resetten valt het internet minstens 4 keer per dag weg. De klantenservice zei dat dit te maken kon hebben met de overstap naar KPN.

Dus, nu zijn we een tijdje verder. Telfort is KPN en het internet valt nog steeds minimaal 4 keer en gemiddeld 8 á 10 keer enkele minuten weg. Iets zegt mij dat het aan de Experiabox v10a ligt. Die is geschikt voor de nieuwere LAN en wifi verbindingen, maar het kastje herstart zich vaak. Kijkend naar het KPN en oude Telfort forum ben ik niet de enige. De conclusie die ik vaak lees, de v10a is gewoon een slecht ontwikkeld product.

Ik zag dat er iets van een V12 is. Zou dat mijn probleem kunnen oplossen? Ondanks mijn lange geduld, raakt deze al aardig verzadigd. Graag zou ik via het Forum naar een duurzame oplossing willen zoeken.

Met vriendelijke groet, Jeroen

Weet iemand een mogelijke oplossing wat ik kan proberen?


Ik vond dat sommige mensen last hadden door de Chromecast die verstoord. Sinds een week heb ik mijn Chromecast ontkoppeld en nu lijkt het beter te gaan. Het internet is nu maar een enkele keer per dag weggevallen. Ik kijk het het nog enkele dagen aan hoe het gaat.

Hopelijk is dit het probleem. Als dit het is, weet iemand een oplossing om de Chromecast wel te kunnen gebruiken zonder storingen in de Experiabox v10a?

Â