Skip to main content
Vraag

MAC filter in de KPN Box 12 instellen

• July 8, 2025
  • 11 reacties
  • 83 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

ik wil graag gebruik gaan maken van mac filter. Maar ik kan geen MAC addres toevoegen en ook de apparaten selectbox van huidige verbonden apparaten is leeg. Meerdere browsers geprobeerd en ook adblockers etc uit gezet.

is dit een bug in de box of doe ik iets verkeerd? (komen trouwens error berichten in debugger console voor)

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 8, 2025

Beste ​@raspr welke firmwareversie heeft jouw router?

• July 8, 2025

Ja dat is denk ik een bug. Op de v10a werkt het ook niet dacht ik. Ik zag een paar dagen geleden een topic waarin iemand een ander model modem kreeg. Maar het lijkt me dat als je een KPN Box 12 hebt, dat da niet zo'n handige optie is. Want dan krijg je een ouder model. Daar zit je niet op te wachten 😁

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@raspr . Welkom hier.

Zo te lezen heb jij de meest recente firmware.  In ons product update topic over deze firmware staat dat mac filtering zou moeten werken.  Heb je de instructies die daar staan al gevolgd?

Stel nou dat het issue blijft, laat het dan hier even weten.   

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 11, 2025

het gaat fout bij toevoegen:

hier doet hij niks, geen fout melding (voor gebruiker) in debug console:

en ik zoals als de apparaat select gevuld moet zijn met op dit moment geconnecte apparaten dan werkt die ook niet goed.

Kan niet toevoegen als het uit staat maar ook niet als het aan staat.

Erwin van KPN
Moderator

Vreemd. Welke browser gebruik je ?  En zou je je modem nog een herstart willen geven?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2025

@Erwin van KPN gebeurd zowel in firefox, vivaldi (chrome based) en in chrome. 
alle extensies uitgezet (dus geen adblocker) etc.

Ook na opnieuw opstarten modem geen verandering.

Erwin van KPN
Moderator

Hmm. Het laatste wat je nog kunt proberen is een factory default. Dus een echte reset (liefst via het reset gaatje: 10 seconden indrukken en dan een half uurtje z'n gang laten gaan).

Als dat het probleem ook niet oplost wil ik dat graag weten zodat ik een melding voor de ontwikkelaars van de software kan maken. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2025

@Erwin van KPN net de modem naar factory defaults gezet maar nog steeds het zelfde probleem.

Erwin van KPN
Moderator

Excuses voor de late reply.  Is de status nog steeds ongewijzigd?  (en voor de volledigheid op wat voor apparaat probeer je dit? Laptop/pc+besturingssysteem )

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2025

Status is nog steeds ongewijzigd.

Heb het geprobeerd op:

Pc + windows 11 met browsers: firefox,chrome,vivaldi

Iphone (laastste versie ios) met safari browser