Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds deze maand een kpn klant geworden en vraag mij af of er meer mensen last hebben van een lage wifi dekking van de box12b?

Ik kom van een ziggo modem/router en had overal goed bereik.

Nu heb ik al op de 1e verdieping maar 2 streepjes verbinding.

Is dit een bekend fenomeen en moet ik een superwifi punt op de 1e verdieping zetten? (kan evt ook bedraad) of is deze router alweer dood?

Klopt het dat dit type modem zijn eigen wifi houd icm een wifipunt of moet ik er ook 1 bij de modem zetten?

 

Alvast bedankt.

Beide buren van mij hebben KPN internet. De buren met de Box 12 hadden ook het probleem dat boven de WiFi niet optimaal was. Ze hadden SuperWifi punten aangeschaft, op aanraden van de KPN monteur. Hierna was het bereik goed.


Mijn bereik was bij installatie door monteur ook niet optimaal. Ik kreeg SuperWifi v2 punten aangeboden. Mijn WiFi verbinding is nu erg goed 😃.

 

De KPN Box 12 blijft z’n WiFi behouden i.c.m. SuperWifi schotel(s). Daarvoor hoeft er niet één nog eens aangesloten te zijn aan de Box 12 en bij de Box 12 te staan.

 

Ik heb de KPN Experiabox v10, daarbij gaat de WiFi uit en gaat alleen via de SuperWifi schotels. Daarbij moet er wel een SuperWifi schotel aangesloten zijn aan het modem waarbij de andere vrij neergezet kan worden.


Dank je wel voor de heldere uitleg.

Ik ga maar eens een superwifi puntje op de 1e verdieping plaatsen.