mijn experiabox 10 heeft maar een beveiliging met WPA 2. mijn Apple devices geven aan dat deze beveiliging te zwak is. bij voorkeur moet het modem meen WPA 3 beveiliging hebben of ten minste een WPA2/WPA3 overgangsmodus. Die heeft de experiabox 10 niet, en is dus ongeschikt. gezien de recente aanvallen en veelvuldig buitenlandse telefoontjes die onbekend zijn ( hiervoor al op mijn telefoon instellingen gewijzigd.) wil ik een WPA 3 beveiling op mijn huisinstallatie.
Harstikke mooie verhalen over dit onderwerp maar er klopt geen donder van! inderdaad wordt de melding "warschijnlijk”veroorzaakt door de WPA3 vraag van de apple update, echter kom ik in een ziggo netwerk op het wifi netwerk van een vriend, dan is deze melding volledig weg. Nu het mooie de Ziggo klant heeft dezelfde melding, komt bij mij in het KPN netwerk met super wifi en u raadt het al zijn melding is ook weg. het probleem ligt dus niet alleen bij de WPA3 vraag maar gaat dieper. met enig spitten kwam ik namelijk in mijn netwerk allerhande problemen tegen, klik aan Klik uit kan de P1 poort slimme meter informatie niet meer doorsturen naar de Klik aan Klik uit cloud. verder als ik in mijn netwerk zit op windows ios of osx dan werkt mijn mail pas als ik een VPN verbinding open, dus standaard via Wifi komt er niets meer binnen sinds december (in het begin ging het goed met de V12 modem) maar vanaf de 2e week alleen maar problemen en rare dingen, beveiligde verbindingen die niet meer werken onder windows ios en osx (sorry geen android) start VPN op niet van kpn maar in dit geval van Bitdefender connectie in nederland en ja hoor even synchroniseren en hup mail komt binnen, jammer alleen dat ik niet VPN op alle apparaten kan installeren. Verder was er afgesproken om het modem direct om te ruilen naar de V10A die altijd prima functioneerde, maar ik begrijp nu uit jullie verhaal dat dit wellicht in combinatie met de apple WPA3 melding ook geen oplossing biedt.
Belangrijkste vragen:
1 waarom functioneert mijn wifi wel maar krijg ik geen mail meer binnen zonder VPN, overigens is dit niet altijd het geval!!! maar ik heb verschillende mailservers dus het ligt ook niet aan de andere kant.
2 Waarom ben ik de melding van Apple kwijt als ik in een Ziggo wifi netwerk zit en vice versa? dat is echt het mafste wat er is.
3 andere DNS servers die je erin kan zetten zoals google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 werken maar lossen dit probleem niet op.
4 kan het zo zijn dat zowel ziggo als KPN hetzelfde probleem hebben zonder dat ze het realiseren?
5 waarom moet een klant 6 weken in de shit zitten en wachten op een modem terwijl ze al weten dat dit het probleem niet oplost. En ik ben echt niet de enige, ook bij mijn vriend kwam de mail niet binnen totdat ik een vpn aanmaakte.
6 waarom belt 3e lijns niet even om met een ervaren man zoals ik te overleggen wat we kunnen doen.
inmiddels na 6 weken ben ik zover dat mijn advocaat er werk gaat maken, ik wil mijn geld terug voor het tijdperk dat ik geen vol gebruik van de diensten heb kunnen maken en de tijd die ik heb moeten investeren om 2x mijn hele netwerk opnieuw in te richten (1 dag per keer) maar als eerste wil ik dat ze doen wat ze be;loven is een ander modem de oplossing indien niet zeg dat dan, jullie eerste lijns snapt er helemaal niets van. En als een modem replacement al niet gaat helpen biedt het dan ook niet aan maar ga met de klant om tafel om het probleem te proberen op te lossen!
Een zeer teleurgestelde klant!
Admin: eigen bericht voor je topic aangemaakt aoorspronkelijke topic]