Skip to main content

Hallo leden ;

heb een technische vraag;

Heb een Moi Pro 2911 Streaming Server ,maar dat laatste ,boeit mij nog niet.

gaat mij zo meteen om de ontvangst van de satellieten,maar heb een probleem met het Ip-adress.

In het display komt het getallen reeks van het Ip-adress; 192.168.2.1

Voer ik dat in in de Browser ,kom ik meestal bedrogen uit ,want ik moet dan op de Site van TBS uitkomen.

Soms als ik geluk heb ,lukt het. Nu zeggen er wat van die techneuten bij TBS ; dan moet je in de IPconfig  bij Ipv4 een getal veranderen.Mij lukt het niet.

Wie van jullie kan mij bij staan om dat te verhelpen.

 

Mvg

TDN schreef:

Kan je verder uitleggen? Ik stel bijna alles op static omdat een dirty cheap router zoals KPN box heeft heel beperkt kracht en geheugen en loopt ook heel graag vast. Bij een crash van DHCP- of DNS-dienst van de KPN-Box heb je geen internet meer met automatic IP terwijl met een static ip je appraten gewoon verder werken zonder probleme

Ik heb in mijn leven al zo veel ellende gezien met het static instellen van IP adressen dat mijn policy is dat je alle apparaten hun IP adres via de DHCP server laat instellen en op de router vastzet (DHCP binding)als dat echt noodzakelijk is. Als de DHCP server crash (wat die natuurlijk niet zou moeten doen) dan blijven alle apparaten die al een IP adres gekregen hadden gewoon werken, dat maakt helemaal geen verschil. En als je niet wilt dat de router een rol speelt in DNS resolving dan stel je op de router de DNS servers in die je wilt gebruiken.


TDN schreef:

STATIC (It’s strongly recommended you check STATIC)

Please don't. Gebruik gewoon DHCP, dat is wat mij betreft de enig juiste manier om het IP adres van een apparaat in te stellen.


Kan ik mijn Moi Pro niet gewoon gebruiken als een normale ontvanger ,zonder al deze poespas : als server en huppel de pup.


Hoi hoi ,

Heb de schotel met een satelliet meter uitgericht op 26 graden Oost (Badr 4/5/6).

tijdens het scannen met VDR komt een melding naar voren; 

Scan failed, please check the settings and re-start scan

Weet iemand van jullie wat de instellingen zijn.

 

Mvg


Hier zijn de parameters

http://en.kingofsat.net/pos-26E.php


Heb deze 2 e hands gekocht .Nu heb ik zelf een TBS 6903 en weet dat die werkt.Er zit een kaart in de 6985 met 4 ingangen.

er staat bij ; A /B/C/D en bij de adapters staat 0 ,1,2,3

Is het mogelijk om de 6903 erin te zetten ,en moet ik dan nog wat bij instellingen doen

Ik weet dat ik veel vraag ,sorry daarvoor

 

Mvg


Ik snap er niks van ,via mij Promax Prodig 5 heb ik beeld met het uitrichten.

Sluit ik de kabel aan op 1 van de (zeg maar) pluggen ,laat ik hem scannen ,zegt tie ; geen lock.

Terwijl ik de parameters heb overgenomen van Kingofsat

Wie helpt mij uit de brand morgen-avond.

 

Mvg

 


Je moet bij VDR de juiste kaart kiezen, TBS6985 is een Quad-Tuner-Kaart, je ziet dus ook 4 kaarten. Verder moet bij DiSEqC de juiste parameter staan (is afhankelijk van jouw LNB/Switch), klik dan op Set DiSEqC. Dan bij scan settings de juiste parameter voor SAT (DVBS2/8PSK, DVBS/QPSK ….)  dan klik op Scan


Je moet bij VDR de juiste kaart kiezen, TBS6985 is een Quad-Tuner-Kaart, je ziet dus ook 4 kaarten. Verder moet bij DiSEqC de juiste parameter staan (is afhankelijk van jouw LNB/Switch), klik dan op Set DiSEqC. Dan bij scan settings de juiste parameter voor SAT (DVBS2/8PSK, DVBS/QPSK ….)  dan klik op Scan

Ik gebruik  een standaard lnb  zonder Switch ,dus rechtstreeks van de lnb naar de ontvanger.

gebruik kingofsat voor de parameters.Nu is het 1 kaart met 4 aansluitingen. kan het nog het geval zijn ,dat dat de kaarten stroom nodig hebben ,door ze te activeren.?!

 

Mvg


Nee, alleen de juiste kaart moet gekozen worden, stroom krijgt de kaart van PCIe. Een voorbeeld

Verder is te sat-specifiek, je kan beter hier om hulp vragen

VDR Forum

VDR Homepage

Sat4All Forum

 

Misschien moet je eerst de drivers voor de DVB-S2 Kaart updaten en VDR de laatste versie installeren


Een vraag;

op de kaart staat  waar de coax aan moet ; a/b/c/d

in de programm`s van Moi Pro staan ; adapter 0 ,1 , 2 ,3

wat hoort bij wat. !? 

mijn hersensspinsel zegt ; a = 0 / b=1 /c=2 / d=3


Hoe kan ik iemand of een persoon van dit Forum een Pb sturen.

 

Mvg


DE Moi Pro doet het , nu het Streamen nog naar VLC media player.

Krijg namelijk geen beeld via de VLC

Wie heeft er ervaring in het streamen met de VLC.

Wie weet raad.

 

Mvg


Een vraag ; 

Hoe kan ik zorgen in mijn Kpn box 12 dat een Pc die ik bezit en de Moi Pro elkaar zien of in contact staan met elkaar.

Ik kan in het menu van de Kpn box 12

 

Mvg


Hallo leden,

dit zie ik op mijn laptop ,en het gaat om de Moi Pro.

die wil ik via het Ip-adress contact maken met de laptop via (TCP/Ipv4)

Wie van jullie kan mij daarin helpen ,en graag met foto`s of afbeeldingen en pijlen.

ik weet dat ik veel vraag ; maar ben al een week bezig ,en zie door de bomen het bos niet meer.

Mvg

Â