Skip to main content

Hallo, gisteren hield mijn modem ermee op. Vandaag een nieuwe modem v12 ontvangen, maar ik krijg deze niet aan de praat. Laptop geeft aan: kan dsn server niet vinden. De twee rechterlampjes van het modem branden niet = tv en telefoon, die het ook niet doen. En kpn klantenservice heeft de hele avond ook storing. Ik ben er nu 2 dagen mee bezig en wil graag dat dit z.s.m door jullie opgelost wordt.

Bent u misschien oud Telfort klant?


Nee


Ok. Heeft u glasvezel of een koper aansluiting? 


Koper


Goedenavond @plantje1969! Ik snap heel goed dat je dit zo snel mogelijk opgelost wenst te hebben! 

Ik heb een aantal vragen om de situatie in kaart te krijgen:
Wat was er met het vorige modem aan de hand? Die hield er van de één op de andere dag er zo ineens mee op?
Ik lees dat je de laptop niet aan de praat krijgt: lukt het wel om met andere apparaten een verbinding te maken of krijg je dan dezelfde foutmelding? 

Ik wil je vragen om de bekabeling goed te controleren: kabel eruit halen, controleren en opnieuw aansluiten en ook de vraag om het modem te herstarten en/of te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan lijkt het mij goed dat wij vanuit onze kant jouw lijn gaan controleren. 
Het snelste kun je dat telefonisch doen: wij hadden vanavond een storing waardoor wij niet bereikbaar waren: inmiddels gelukkig wel weer. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar om het nummer 0800 0402.

Minder snelle oplossing is via ons, het Forum. Houdt rekening met een langere reactietijd; wij zijn namelijk niet 24/7 aanwezig :upside_down:.
Als jij je klantgegevens invult in jouw Forum profiel, dan kunnen wij op basis daarvan je internetlijn controleren. 
Graag de volgende gegevens: jouw volledige naam, postcode en huisnummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer + hier een seintje als je dat gedaan hebt! Alvast bedankt!


Meneer geeft aan dat de rechterlampjes op het V12 niet meer branden iTV en Phone.
Lijkt mij alsof het modem niet met motive gekoppeld is of dat meneer een kruising in zijn verbinding heeft.


Hartelijk dank allemaal! Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Zij hebben gemeten en gezien dat er een storing is. Er komt vanavond een monteur. 

@Pauwerful  is dit iets wat ik zelf kan verhelpen? Ik zag nl. dat mijn laptop wel het modem herkent, maar wel dubbel, dus hetzelfde nummer met een 2 erachter. Vervolgens kan de laptop de dsn server niet vinden. Ik werk nu d.m.v mijn mobiele hotspot, heeft dat iets met de kruizing te maken?

Alvast bedankt, 

Michèle


Hartelijk dank allemaal! Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Zij hebben gemeten en gezien dat er een storing is. Er komt vanavond een monteur. 

@Pauwerful  is dit iets wat ik zelf kan verhelpen? Ik zag nl. dat mijn laptop wel het modem herkent, maar wel dubbel, dus hetzelfde nummer met een 2 erachter. Vervolgens kan de laptop de dsn server niet vinden. Ik werk nu d.m.v mijn mobiele hotspot, heeft dat iets met de kruizing te maken?

Alvast bedankt, 

Michèle

Als je een kruising hebt dan moet de monteur dit uitpiepen naar de kabelverdeler buiten en kijken wat er aan de hand is. Dat de modem V12 de iTV en Phone niet werkt kan daar mee te maken of het modem wilt niet koppelen. Als de monteur het via autohunt niet kan oplossen zou hij denk ik een nieuwe V12 plaatsen of een V10


Hartelijk dank allemaal! Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Zij hebben gemeten en gezien dat er een storing is. Er komt vanavond een monteur. 

Ah, fijn dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice! Heeft de monteur het probleem direct kunnen oplossen? Ben benieuwd naar een update!


Nou, het probleem lag bij KPN hoor. Bij jullie centrale zat mijn kabel los, zowel in het kastje van KPN alsmede bij de Centrale van KPN. Dus, het lijkt erop dat iemand een fout heeft gemaakt. Helaas heeft het mij wel drie dagen ellende gekost. Toen ik de monteur uitlegde wat het probleem was, zei hij gelijk al, o, maar dat zit ‘m in de centrale. 

Alles bij elkaar verliep de communicatie erg slecht. (de vele malen bellen en een heel menu en storingmetingen door, nieuw modem ophalen, werkt weer niet, storing van jullie klantenservice, dus uren niet bereikbaar, afspraak met een monteur tussen 5 en 7, maar er kwam niemand en na mijn telefoontje dan toch uiteindelijk wel iemand, maar veel later). Dus, ja, het is uiteindelijk opgelost, maar de serviceverlening vind ik waardeloos. Overigens vond ik de monteur wel goed. Hij was erg vriendelijk, had kennis van zaken en hij heeft het probleem opgelost.  

 


Bedankt voor jouw terugkoppeling en fijn om te lezen dat het probleem opgelost is en dat je wel tevreden was over de service van de monteur!

Dat je de serviceverlening waardeloos vind, is jammer om te lezen: excuses hiervoor! 
We doen onze uiterste best om de vervelende impact bij een storing zo laag mogelijk te houden: door op afstand controles te doen, door zo snel mogelijk een nieuw modem toe te sturen, of - als je ook een mobiel abonnement bij ons hebt - 100GB internet aan te bieden in de vorm van een weekbundel. Een storing bij onze telefonische klantenservice of een monteur die later dan afgesproken is, ligt buiten onze macht.
Als je nog tips hebt om de serviceverlening te verbeteren, dan lees ik het graag! :blush:


Beste KPN,

Vorige week heb ik 3 dagen storing gehad. Ik had geen tv, telefoon en internet.  Ik moest een nieuwe modem ophalen en na 2 dagen ellende kwam er uiteindelijk een monteur die aangaf dat het probleem bij jullie in de centrale zat. Ik ontving gratis 100 GB zodat ik in ieder geval internet had om te kunnen werken.

Tot mijn grote verbazing ontvang ik nu een sms dat de gegeven GB weekbundel nu stopt. Ik ben verbijsterd, want mijn eigen 2GB zijn opgegaan doordat jullie een probleem hebben veroorzaakt. Mobiel zit ik nu dus nog 20 dagen met heel erg traag tot geen internet. 

Op de opmerking van vrienden, kreeg je geen schadevergoeding dan?’  gaf ik als antwoord, ach, ik heb 100GB erbij gekregen, die 3 dagen zonder tv en telefoon, ach daar kom ik wel overheen.

Ik wil dan ook verzoeken om een schadevergoeding. De storing was geheel door jullie schuld. Jullie hadden de kabel eruit gehaald in de centrale kast op de KPN locatie.

Het kan toch niet zo zijn, dat ik naast een hoop ellende dan ook nog benadeeld wordt?

Met vriendelijke groet,

Michèle 

Admin: samengevoegd met eigen topic


Jouw bericht is samengevoegd met jouw bestaande topic, @plantje1969. 

Tot mijn grote verbazing ontvang ik nu een sms dat de gegeven GB weekbundel nu stopt.

Oh…. want in onze bevestigingen staat vermeld dat de 100GB een week geldig is. Deze bundel bieden wij aan als extra service, als een klant storing heeft met de vaste diensten èn ook een mobiel abonnement bij ons heeft. De bundel bevestigen wij per SMS: Beste klant, u hebt op dit moment een storing thuis. Daarom krijgt u gratis 100 GB internet op uw mobiele abonnement van KPN. Deze bundel is direct actief en 1 week geldig. Groet, KPN

Is de week voorbij, dan sturen wij ook weer een SMS:
Beste klant, de KPN Weekbundel 100 GB Gratis is verlopen. Vanaf nu gebruikt u weer data, SMS en belminuten uit uw reguliere bundels. Groet, KPN

Heb je voordat de bundel geactiveerd werd veel data verbruikt?
Als jij je volledige naam, 06 nummer, postcode en huisnummer + klantnummer toevoegt aan jouw Forum profiel, dan kijk ik na of ik uit coulance een extra databundel voor je kan activeren. Geef je hier een seintje als jij jouw gegevens ingevuld hebt?

Een vergoeding voor de 3 dagen dat je geen diensten hebt gehad, kun je aanvragen via Vergoeding bij een netwerkstoring.