Skip to main content
Antwoord

Na update modem werkt wifi-verbinding met één apparaat niet meer

• September 18, 2025
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Beste mensen,

Na update modem van 15 sept werkt wifi-verbinding met één apparaat niet meer: mijn server kan ik niet bereiken. De server zelf werkt goed, want bedraad heb ik verbinding.

Ik heb van alles geprobeerd, ook een applicatie om apparaten op het wifi-netwerk te vinden: geen server.

Heeft iemand tips?

Alvast dank.

Groet,

EsEs

Beste antwoord door eses

Na veel gepuzzel de oorzaak gevonden.

De topologie van mijn netwerk -te zien via de modem- komt niet overeen met de werkelijkheid. Daarom kon ik het volgende niet zien:

De server zit bedraad aangesloten op het laatste wifipunt en dat punt was uitgevallen. Ik had nog wel wifi op de apparatuur ernaast, zodat ik ervan uitging dat ik dat contact had met het laatste wifipunt. Maar dat was niet zo, ik zat op een wifipunt elders. En dat kon ik dus niet zien op de topologie. 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 19, 2025

Hi ​@eses, welkom allereerst bij onze community. 

Ik denk uiteraard graag mee, want is lijkt mij ook irritant. Heeft de server helemaal geen verbinding met de wifi? Of werkt dit wel en je kunt de server van buiten je netwerk niet bereiken? 

Als de server helemaal geen verbinding heeft met wifi dan kun je dit simpelweg opnieuw verbinden, hoe je dit doet is afhankelijk van de server zelf. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Na veel gepuzzel de oorzaak gevonden.

De topologie van mijn netwerk -te zien via de modem- komt niet overeen met de werkelijkheid. Daarom kon ik het volgende niet zien:

De server zit bedraad aangesloten op het laatste wifipunt en dat punt was uitgevallen. Ik had nog wel wifi op de apparatuur ernaast, zodat ik ervan uitging dat ik dat contact had met het laatste wifipunt. Maar dat was niet zo, ik zat op een wifipunt elders. En dat kon ik dus niet zien op de topologie. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 10, 2025

Ik volg het. De punt is nu dus weer alive and kicking? 

Dankjewel in ieder geval voor de terugkoppeling hier, hebben andere meelezers ook iets aan.