Skip to main content

Vanmorgen werkte nog alles naar behoren tot ik er net achter kwam dat mijn NAS niet meer bereikbaar was.

Ik zag een oranje lampje branden op mijn V10 wat voorheen groen was.
Die V10 is ook niet bereikbaar via de browser.
Reset en power 5 minuten eraf wilde niet werken dus via de Servicetool een reset gegeven wat op het moment ervoor gezorgd heeft dat het oranje lampje weer groen (blijft???) branden.
Alleen de modem is nog steeds niet bereikbaar net als mijn NAS.
Alle lampjes branden nu gewoon groen.


Ik heb ook de kabel naar de NAS er al uitgehaald in de hoop dat dit nog zou helpen om weer in de Modem te kunnen komen maar tot nu toe zonder resultaat.

Iemand misschien nog een suggestie?

 

Edit: voor de goede orde, internet werkt nog wel gewoon (WiFi).
 

Oud Telfort klant? Dan heb je waarschijnlijk onlangs een update naar KPN firmware gekregen. En zit het netwerk nu op 192.168.2.x, met de Experiabox op 192.168.2.254. Dat was bij Telfort 192.168.1.x.

 


Nee al jaren een KPN klant.

Lampje is nog steeds oranje dat dan wel maar verder nog geen verandering.

 

Edit: tijd dat ik naar bed ga, lampjes allemaal groen dus.
2x de servicetool gebruikt zonder effect behalve dat het oranje lampje nu groen is.
De modem is dus nog steeds niet bereikbaar.


Sinds deze morgen lijkt het allemaal weer te werken.
Raar maar waar, en wat het probleem nu is geweest zullen we waarschijnlijk nooit weten.

Zolang er geen oranje lampjes meer gaan branden zijn we weer happy.


Hoi @Ad-de-Jong, goed om te lezen dat het zichzelf hersteld heeft en alles weer groen is. Mocht het toch terugkomen, kijk dan ook even welk lampje precies oranje wordt. Er zitten er meerdere op met verschillende betekenissen, de tekst bij het lampje kan dan al een hint zijn welke kant op gekeken moet worden :slight_smile: Hopelijk gaat dat natuurlijk niet nodig zijn!