Skip to main content

Hallo,

Ik heb even een probleempje met mijn nas. 

Sinds vanmorgen hebben ze bij mij de aansluiting van internet/tv gerealiseerd.

Nou wil ik mn nas aansluiten op het netwerk maar krijg het niet voor mekaar. 

De nas zit aangesloten via een netwerkkabel rechtstreeks op de router. 

De router is experiabox v10a. 

de nas is een medion msn 5004 8412

op de laptop staat win 10.

als ik naar de inlogpagina ga en ik doe nieuw apparaat instellen of wachtwoord herstellen. dan geeft de pagina na de 1e stappen wat je moet doen een error (err_connection_refused). dan zegt ie de ze pagina is niet bereikbaar (ip adres 192.168.2.5)

na een reset van de nas krijg ik dezelfde melding te zien.

In de router heb ik niks verandert en alle lampjes branden groen. Al zie ik op doe inlogpagina van de router alle aangesloten apparaten behalve de nas 

Ik had ook nog geprobeerd om via de switch(netgear gs105e) aan te sluiten maar dan krijg ik hetzelfde.

groetjes Cindy

Ha @cindy1982, vreemd dat je ‘m niet ziet! Is het je inmiddels wel gelukt? Ik heb online wel de handleiding gevonden, wellicht dat je daar nog iets wijzer van wordt. Anders is er hopelijk iemand uit de community die je er verder bij kan helpen! 


@Marcia_ 

 

De handleiding had ik zelf ook al maar daar heb ik dus niks aan. Zelf terug naar fabrieksinstellingen(volgens de handleiding) kan ik er nog niet in. Zegt steeds toegang geweigerd.

 

Nou heb ik weer via iemand begrepen dat het zou kunnen dat dat ding nog het ip adres(mac adres kan ook) heeft van de allereerste keer aansluiten en dat daarom er niet in kan. Dat is dus 2 verhuizingen geleden😳 

maarja ik weet zo daarvan niet meer het ip adres wat die nas toen toegewezen heeft gekregen. En ook geen idee hoe dat ik er achter zou kunnen komen. Misschien dat iemand me daarmee kan helpen?


Ik roep de hulp van @wjb in, misschien heeft hij een idee 🙂.


Wat had u voorheen? Een andere provider? Ziggo misschien? Je kunt die NAS toch wel resetten met een reset gaatje ofzo? Minimaal 30 seconden vasthouden.