Skip to main content

Goedenavond, 

 

Vandaag is de monteur langs geweest om glasvezel aan te sluiten na de overstap van Ziggo naar KPN.

Snelheden zijn top; 500 mbps download/upload en een ping van 2ms (bekabeld).

 

Een van de redenen dat ik ben overgestapt is de stabielere verbinding en (wellicht niet merkbaar) maar snellere ping bij KPN, dit voor het gamen.

Nu heb ik bij Ziggo altijd een NAT type: OPEN gehad en ondanks de aangevinkte UPnP IGD instelling op de modem van de KPN Box 12 (Sagemcom) krijg ik nu helaas NAT type MODERATE en duurt het aanzienlijk langer voordat ik een lobby vind met gamen (PS4).

Wat zou nog een eventuele oplossing zijn waarbij ik mijn NAT op OPEN krijg?

  • Enable UPnP IGD = ON (modem daarna opnieuw opgestart)
  • Bekabelde verbinding rechtstreeks op de KPN Box 12 > PS4
  • PS4 geeft NAT Type 2 aan (ook bij Ziggo het geval) in de game zelf staat er nu echter MODERATE en voorheen was dat (bij Ziggo) OPEN

 

Ik heb verschillende topics op het forum gelezen met recente en soortgelijke problemen, helaas kom ik er niet uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt alvast.

 

Robin

 

Ik heb precies hetzelfde, kan ook niet met vrienden spelen door het ‘moderate’ gedoe! In de lobby gooit hij telkens een van ons eruit. Nu overal gezocht en uPnP aangezet. Nu blijft hij als nog op moderate staan.

 

kan iemand mij helpen, bijvoorbeeld KPN? Bij ziggo had ik hier geen problemen mee


Hoi @Robin-, welkom hier. 

Je hebt dus al UPnP aangezet, maar nog steeds is het NAT type niet aangepast. Heb je na het wijzigen van de instelling het modem ook opnieuw opgestart? Zorgt dat nog voor verandering?


Ik heb hetzelfde gedaan maar het nat type blijft onveranderd, hij blijft staan op moderate tijdens het spelen van call of duty. De PlayStation zelf staan wel op nat type 2


Heeft u die PlayStation al eens opnieuw op gestart?


Ja alles al geprobeerd 


Ik heb nog even met collega's gesproken. NAT type: OPEN ga je niet met ons modem krijgen. Dan zou je echt een eigen router aansluiten. Nat type 2: Moderate moet voldoende zijn.