Goedemorgen/middag/avond community,
In 2022 zijn wij verhuisd en hebben we een nest deurbel (netvoeding gekregen. Wij waren toen klant bij KPN en hebben een jaar lang met plezier gebruik gemaakt van de bel.
De prijs van het KPN abonnement werd ons na 1 jaar teveel en toen zijn we overgestapt naar Odido. Vrij snel na de overstap wilde de deurbel niet meer verbinden met het internet (bij de stap netwerk kiezen werd niks gevonden). Allerlei aanpassingen, testen, trucs die aangeraden werden op het Odido forum hebben dit probleem niet opgelost.
Nu mochten wij deze maand weer overstappen en zijn we teruggegaan naar KPN, met als 1 van de hoofddoelen weer het gebruik kunnen maken van onze deurbel.
Tot afgelopen week ging dit goed (rond 10 oktober overgestapt, dus ongeveer 2 weken). Nu ineens kregen wij dezelfde problematiek als bij Odido. Van het ene op het andere moment ging de deurbel offline en kreeg deze met geen mogelijkheid meer verbonden aan het netwerk.
Ik vind het netwerk wel in de lijst bij het installeren van de deurbel via de app.
Ons thuisnetwerk
- KPN Glasvezel > KPN box 12
- 2 met kabel aangesloten Super Wifi punten (zwart)
- 2 met kabel aangesloten digitale tv ontvangers
Geprobeerde oplossingen (mede gevonden op de community)
- KPN Box 12 complete reset geven, zonder andere aangesloten apparaten
- Kortstondig verbinding weten te maken, daarna weer offline
- Super Wifi punten aangesloten
- Super Wifi punten niet aangesloten
- Extra wifi punt 2,4G gemaakt
- met mobiel verbonden op dit netwerk
- met mobiel verbonden op hoofdnetwerk
- Extra wifi punt 5G gemaakt
- met mobiel verbonden op dit netwerk
- met mobiel verbonden op hoofdnetwerk
- MAC instellingen gecontroleerd > alle devices zijn toegestaan
- de nest app gaf foutmelding NC0009
- Kanalen van de wifi gecontroleerd (niet verbonden zijn op kanaal 13)
Â
Helaas blijken al deze opties geen oplossing te zijn. Netwerken zijn te vinden, weet ook zeker dat het wachtwoord klopt (met iPhone kan je die copy-pasten vanuit de instellingen).
Ik blijf foutmelding NC0006 e/o NC00024 krijgen na het invullen van het wifi wachtwoord (heb wel een Google Nest Hub in huis nog, maar die is netjes aangesloten op het hoofdnetwerk).
Â
Op dit moment ben ik radeloos wat ik nog kan doen om de deurbel werkend te krijgen. Sta zelfs op het punt over te stappen naar bijvoorbeeld EUFY, maar ook daar zie ik op de community dezelfde problemen over langs komen. Dus dat lijkt mij ook geen oplossing
Â
Â
Hopelijk kunnen jullie van de community mij verder helpen en dit gezamenlijk oplossen.
Groet,
Patrick