Skip to main content

Hallo,

Ik heb zo'n witte ronde wifi-versterker op zolder. Van deze wifi-versterker gaat de UTP-kabel naar de TV-ontvanger. Dit werkt.

Als ik een Teamsoverleg heb, moet ik mijn laptop met een UTP-kabel verbinden met de wifi-versterker. (anders mis ik de helft van de vergadering) Dan haal ik de UTP-kabel die met de TV-ontvanger verbonden is eruit. Dit werkt, maar ik ben dus vaak aan het draadje wisselen.

Is het mogelijk om een UTP-splitter in de wifi-versterker te steken en vanuit de UTP-splitter een draad in de laptop te steken én gelijktijdig een draad in de TV-ontvanger? Dan hoef ik niet meer steeds het draadje te wisselen en heb ik een structurele oplossing.

 

Ik bedoel dus een UTP-splitter en niet een switch. De switch werkt op elektriciteit en dat is het probleem op mijn zolder. Ik heb daar nu geen extra stopcontact voor. Een UTP-splitter zou, zoals ik het  bedacht heb, de oplossing zijn. Ik hoop dus dat iemand mij kan vertellen of dit daadwerkelijk werkt.

 

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

 

 

 

 

Nee @combat een UTP splitter gaat niet werken, dat geeft alleen maar problemen.
Een extra stopcontact is niet nodig, een verlengsnoer mag ook. Zolang je maar een goede switch gebruikt, zoals deze in de KPN Webshop: Netgear GS105E


Hallo @RBxx Bedankt voor je reaktie.

Helaas niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar nu weet ik dat ik geen splitter hoef te kopen.

De switch heeft de KPN-monteur wel op de Wifi-versterker in de woonkamer aangesloten. (voor o.a. een bedrade verbinding op de playstation)

Ik heb geen loze leiding om vanuit de woonkamer een UTP-kabel van de switch naar zolder te trekken.

Ik zal dus een extra switch moeten kopen en deze aansluiten op de wifi-versterker op zolder. (en een extra stopcontact installeren.)

… ik ga aan de klus.


Er is eerder door iemand een glimp opgevangen via de online wifi manager van de nieuwe komende versie van de superwifi van kpn. Die is in het kort zwart ipv wit, wifi 6 ipv wifi 5 en 2 ethernet aansluitingen ipv 1 en dus een oplossing zonder extra switch.


Er is eerder door iemand een glimp opgevangen via de online wifi manager van de nieuwe komende versie van de superwifi van kpn. Die is in het kort zwart ipv wit, wifi 6 ipv wifi 5 en 2 ethernet aansluitingen ipv 1 en dus een oplossing zonder extra switch.

Ja... maar weet jij wanneer die beschikbaar is?


Ja... maar weet jij wanneer die beschikbaar is?

En hoeveel dat gaat kosten :yum: . Heel wat meer dan die extra switch denk ik ….


Ja... maar weet jij wanneer die beschikbaar is?

En hoeveel dat gaat kosten :yum: . Heel wat meer dan die extra switch denk ik ….

Dat ligt er maar aan. ik lees dat er ook nog een stopcontact bij moest. Als dit via een nette oplossing in de muur is dan wordt het al snel duurder. Als het al gelekt is in systemen van KPN dan kan het nooit lang duren eer dit op de markt komt. 


Als het al gelekt is in systemen van KPN dan kan het nooit lang duren eer dit op de markt komt. 

Of was dat wellicht de oude zwarte Experia WiFi die vermeld werd?

 


Als het al gelekt is in systemen van KPN dan kan het nooit lang duren eer dit op de markt komt. 

Of was dat wellicht de oude zwarte Experia WiFi die vermeld werd?

 

 


 

Die had ik nog niet gezien.

Mijns inziens overigens complete waanzin. WiFi 6 heeft in een thuissituatie nauwelijks tot geen toegevoegde waarde maar ondertussen zijn WiFi 6 accesspoints wel beduidend duurder dan hun WiFi 5 tegenhangers.

Let op, marketing speelt hier een grotere rol dan werkelijk toegevoegde waarde.


Mijns inziens overigens complete waanzin. WiFi 6 heeft in een thuissituatie nauwelijks tot geen toegevoegde waarde maar ondertussen zijn WiFi 6 accesspoints wel beduidend duurder dan hun WiFi 5 tegenhangers.

Let op, marketing speelt hier een grotere rol dan werkelijk toegevoegde waarde.

Hier ben ik het volledig met je eens over de toegevoegde waarde van Wifi 6 (en dan doel ik vooral op OFDMA) in thuissituaties. Ik verwacht wel dat AX een stuk sneller naar de huizen gaat komen dan ik eerder verwacht had. Ik hoorde laatst van iemand bij AVM dat er namelijk wel een tekort is aan AC-chipsets maar nog niet op AX-chipsets.

 

Wanneer de Superwifi2 officieel aangekondigd wordt is mij nog niet bekend. De prijs moet ik tot die tijd ook nog even geheim houden 🤡