Skip to main content

Hopelijk zijn er mensen hier die mijn probleem kunnen oplossen:

 het volgende, Ik had bij mijn vorige provider ook een ExperiaBox v10 daaraan hing ook een switch voor al mijn netwerkapparatuur. Nu heb ik sinds vrijdag internet van Kpn en nu heb ik dus het volgende probleem, op mijn laptop zie ik opeens mijn mediaspeler niet meer, en ook mijn androidbox en bluray speler laten zich niet meer zien.

Nieuwe switch gehaald, aangesloten, nog steeds hetzelfde probleem. Modem opnieuw opgestart, geen verandering. 

Het vreemde is dat onze Onkyo versterker wél in het netwerk zichtbaar blijft, alleen de andere apparaten zijn “spoor;loos". 

Het gaat om de volgende apparaten:

1 switch van TP link

1 android box

1 A C Ryan

1 sony bluray speler.

Ze werken wel, en ik kan ook films ed bekijken maar ik kan ze bedraad, of onbedraad niet meer in mijn netwerk vinden. Op geen van de 2 laptops en ook niet via de pc.

Wat kan ik nog meer doen, ik heb alle kabels al vervangen en bij de klantenservice is me al op een niet klantvriendelijke manier duidelijk gemaakt dat het niet hun probleem is, toch vreemd dat het na overstap van provider opeens de kop op steekt.  Ik sta open voor alle adviezen en suggesties, alvast bedankt.

Rob

Hadden die apparaten eerst niet toevallig een Fixed IP address en krijg je nu via dhcp van de router een ander uitgedeeld. Kan je ze bij wel pingen op basis van ip address. En het nieuwe modem is dat toevallig ook een V10 of een V10A.


Staat het netwerkprofiel wel op Privé? 


Ja, netwerk staat op privé ik gebruik windows 10, volledig ge-update, mappen delen ed is niet verandert. Modem is een v10, zoals vermeld in mijn vraag. Ik heb geen idee of ze eerder een vast ip kregen/hadden. Ik vind het alleen zo vreemd dat het niet meer werkt….ik heb ze in de instellingen in het modem een vast ip adres toegewezen, helaas….nog steeds onvindbaar op het netwerk.


Kan je ze wel pingen op dat vaste ip address vanaf je laptop of pc.


Ik heb om eerlijk te zijn geen idee hoe ik moet pingen, zover strekt mijn kennis helaas niet.

 


Hoi @RobenFre, welkom. 

Het is inderdaad erg bijzonder dat ze niet meer zichtbaar zijn. Gelukkig werken ze nog. Nu moet ik zeggen dat ik hier ook niet alles van weet. Frank3523 vraagt echter of je ze kan pingen. Ik heb de commando's ervoor gevonden. Kom je daar verder mee?


De AC Ryan geeft geen resultaat op de ping


Die blu-ray speler, die ziet u niet op het netwerk. Heeft dat ding een instellingen menu? Zodat je met de afstandsbediening op de tv in het menu de netwerkinstellingen kunt bekijken? Kun je daar eens naar kijken?

Het gaat om een Experiabox v10. Daarbij is het mogenlijk om het subnet aan te passen. Het kan zo zijn dat da op de vorige Experiabox gebeurt is. En dat vervolgens op sommige apparaten een vast ip in dat aangepaste subnet ingesteld is. Kan dat zo zijn dat dit gebeurt is? Heeft u of een familielid / kennis / monteur dat toendertijd misschien gedaan?


Die androidbox, wat is dat voor ding? U ziet hem niet meer, maar ... werkt die ook niet meer? Staat er bijvoorbeeld een YouTube app op en kunt u nog YouTube filmpjes bekijken?


De rest wel?


Hallo,

 

iedereen die gereageerd heeft, hartelijk dank. Ik ben gestopt met het zoeken naar De oplossing, die is er denk ik wel, alleen ga ik er geen tijd meer in steken. Alle apparaten werken, alleen zijn ze verdwenen in het netwerk, waar ik het moet gaan zoeken is me een raadsel. De AC Ryan benader ik via mn versterker en ik kan dan gewoon films afspelen op de tv, films  naar de Ryan verzenden gaat dus niet meer draadloos, daarvoor koppel ik nu mn laptop met een kabel.

Mn android box werkt ook nog steeds via het internet alleen ook niet zichtbaar op mijn netwerk. 

 

Ik denk dat ik er maar een mini pc tussen zet en dan het netwerk weer kan benaderen. De makkelijkste en minst tijdrovende oplossing denk ik. 

Het topic mag gesloten worden.


Het kan wezen dat UPnP uit staat in de Experiabox. 

Dat bovenste vakje kan je beter uit houden vanwege veiligheid. Dat onderste vakje heeft iets te maken met het vinden van apparaten op je netwerk. 

En dit is een schermafdruk van een Experiabox V9, bij u zal het er anders uit zien aangezien u een andere versie hebt.


UPnP heb ik inderdaad aan moeten zetten, helaas blijft hij koppig…...computer says no…..:tired_face:


Keertje opnieuw opstarten misschien.


Dat is duidelijk, en ook zeker een oplossing. Mochten we nog weer kunnen helpen,dan horen we graag weer van je.