Skip to main content
Vraag

Netwerkreceiver verliest (vaste) netwerkverbinding als smartphone op wifi actief wordt

• 5 maart 2025
  • 8 reacties
  • 90 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Ik heb een Yamaha netwerkreceiver (RX-A2010) die aan het bedrade netwerk gekoppeld is. Als met een bepaalde smartphone, iPhone 13, de wifi wordt ingeschakeld dan valt de netwerkverbinding van de receiver uit. Beide apparaten hebben een eigen ip adres. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? En, belangrijker nog, hoe los ik dit op?

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27482 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi ​@H-JdW . Welkom bij de KPN Community.

Ik probeer me het plaatje even voor te stellen. Je hebt een modem van KPN? (welk type?) . daar komt een netwerk kabel uit en die gaat naar die receiver?

En als je dan een bepaalde iPhone aanzet valt die hele verbinding weg?    Vat ik dat zo goed samen? 

Wat moet je trouwens doen om de zaak weer verbonden te krijgen? Gaat het pas weer werken als je de iphone weer van de wifi afhaalt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 maart 2025

Hoi Erwin,

een KPN Box 12. Je vat het inderdaad goed samen. Ik heb weer verbinding als ik de receiver uit- en weer aan zet.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27482 reacties
  • 11 maart 2025

Mijn ogen zijn nu groot van verwondering.   Want ik begrijp totaal niet hoe zoiets kan.

​@wjb ?  ​@Ik_Combineer ?   â€‹@RBxx ?   Jullie ideeën? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17577 reacties
  • 11 maart 2025

Ik ben het met jou eens ​@Erwin van KPN . Ik kan dit ook niet verklaren.

​@H-JdW , bestaat jouw netwerk alleen uit de Box 12, de receiver en jouw iPhone of zijn er nog meer apparaten aanwezig (switch, TV-ontvanger, wifi-versterker o.i.d.)?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27482 reacties
  • 12 maart 2025
RBxx schreef:

Ik ben het met jou eens ​@Erwin van KPN . Ik kan dit ook niet verklaren.

​@H-JdW , bestaat jouw netwerk alleen uit de Box 12, de receiver en jouw iPhone of zijn er nog meer apparaten aanwezig (switch, TV-ontvanger, wifi-versterker o.i.d.)?

Kun je de vraag beantwoorden, ​@H-JdW ? En heeft die receiver ook een draadloze optie om mee te verbinden?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 maart 2025

​@Erwin van KPN â€‹@RBxx 

Nee, het netwerk bestaat uit een box12, 2x superwifi, een kpn wifi-versterker die als switch is geschakeld en nog een switch van een ander merk. De receiver heeft geen draadloze optie.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27482 reacties
  • 17 maart 2025

ik zou het dan oprecht niet weten. Technisch gesproken zou dit niet moeten kunnen eigenlijk.

​@Marlon92  Jij nog ideeën? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Bedankt voor het meedenken, na een aantal keren resetten toen het modem steeds maar bleef resetten heb ik na een diagnose via de kpn-app heb ik een nieuwe stroomadapten ontvangen. Tot nog toe werkt het.

Reageer