Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb de volgende vraag. Vanmiddag kan ik een nieuwe modem afhalen (experiabox v10), deze vervangt onze huidige v9. 
Is het een kwestie van alle kabels overzetten? Of moet ik capriolen gaan uithalen mbt de installatie waar ik geen kennis van heb?

Vriendelijke groet,

Jeroen 

In principe is het een kwestie van vervangen dus de kabels overzetten. Eventuele zelf ingestelde instellingen moet je natuurlijk wel weer instellen. Vergeet je niet bij het ophalen van je nieuwe modem je huidige modem mee te nemen want die moet je meteen inleveren.


Beste Joep,

Dank voor je snelle antwoord! Zover ik weet hebben we nooit iets persoonlijks ingeschakeld dus zal het een kwestie zijn van kabels losmaken en kabels erin doen.

Weet jij (of iemand anders) of het verstandig is om de utp kabels te vervangen nu dat ik toch bezig ben? Het zijn nu cat. 5e kabels, maar ik hoor wel eens dat een cat. 6 kabel beter zou zijn? Klopt dit, of voldoet een cat. 5e kabel hier in huis?

 


Ligt een beetje aan het gebruik. Als je echt een super snelle verbinding hebt is cat6 beter maar ander zou ik er niks aan doen. 


Er zit in de meterkast een glasvezelkastje en ik heb een 100/100 abonnement. Dan volstaat een cat. 5e kabel waarschijnlijk wel hè?

Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik zit hier met een Netflix verslaafde vrouw, een gamende tiener en een studerende 20 jarige dochter.

 


Er zit in de meterkast een glasvezelkastje en ik heb een 100/100 abonnement. Dan volstaat een cat. 5e kabel waarschijnlijk wel hè?

Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik zit hier met een Netflix verslaafde vrouw, een gamende tiener en een studerende 20 jarige dochter.

 

Als je 100/100 hebt is Cat 5e prima. Die gaat namelijk tot 1 gigabit (1000).  

Ik heb hier ook Netflixers, gamers, thuiswerkers en studerende kinderen. In principe heb je aan 100/100 dan wel genoeg. Je zou 200/200 kunnen overwegen maar vaak haal je dat al niet. 


Heren, 

Hartelijk dank voor jullie advies en het meedenken. Ik ga vanmiddag aan de slag en hoop op succes. Mocht er toch ergens een kink in de kabel ontstaan, dan hoop ik dat ik jullie nogmaals mag raadplegen.

Fijne dag!

 

 

 


Als het nieuwe modem geïnstalleerd is en goed werkt hoef je alleen nog de oude modem inclusief net-adapter retour te sturen naar KPN, het is een bruikleenapparaat.

 


Hi @JanD ,  zoals @Joep1965 hierboven al aangeeft, moet je het oude modem meteen inleveren. Zonder dat krijg je het nieuwe modem niet eens mee bij het PostNL afleverpunt.


Reageer