Skip to main content

Hallo, wij hebben een andere woning gekocht. Hier is nog geen glasvezel, die we wel in onze andere woning hadden. Hier werd het modem aangesloten op het rood of oranje kastje. 

In onze nieuwe woning zie ik nergens waar ik de Experia box op kan aansluiten. Onderstaande zijn foto's van de meterkast en de hoeken van de woonkamer. Ik zie hier geen kastje waar ik het modem op kan aansluiten.

Iemand enig idee waar ik het modem op moet aansluiten zodat ik tv en internet heb? 

 

 

Hallo @MauriceWeij , dat kan kloppen, L2 brandt alleen bij pairbonding.

 


Yes, losse draadjes aangesloten en nu werkt het!

Er brandt wel alleen lampje L1. L2 is uit. Klopt dat?

 

Top!! 👏🏼

L1 is lijn 1. Had je nu 200mb via pairbonding? 

Via bovenstaande link zie ik dat de snelheid 200mb/s is.

In dat geval zal er toch monteur langs moeten komen om de gehele muuraansluiting te vervangen en een ykabel ertussen te zetten. Dan pas gaat L2 ook branden.

Service lampje brand nu oranje zeker?


Haha, @DennisA78 , uw monteur op afstand 😃. Toch fijn, monteurs op het forum.

@MauriceWeij , stond het signaal op die 2 losse draadjes die je op de foto vasthield? Jeetje.


@DennisA78 servicelampje is gewoon groen. Volgens de meting zou ik  inderdaad 200 mb moeten hebben. Ik heb nog geen tijd gehad om alles goed te testen. 

 

@PeterG Het signaal stond inderdaad op die twee losse draadjes. Die andere ook nog eens geprobeerd maar daar stond niks op. 

Het werkt, dankzij jullie hulp, daar ben ik blij mee! Bedankt allemaal!


@MauriceWeij  heeft een vplus aansluiting. Daarop kan tot 400 Mbps geleverd zonder pairbonding. 

Dus als je een 200 Mbps abonnement hebt moet je dat kunnen halen met alleen L1.

 


Mooi werk, @DennisA78 .

@MauriceWeij :  Kun jij je huidige en je oude adres in je profiel zetten? Ik kan je plotseling niet meer vinden en ik wil tóch even die lijn doormeten. 


(oh en geef mij hier even een seintje als je profiel hebt aangevuld)


@Erwin_ ik heb je een pb gestuurd.

Toevallig stond vandaag iemand aan de deur om te kijken waar het beste de glasvezelkabel de woning binnen kan komen. Binnen 8 weken zouden wij glasvezel krijgen 


@MauriceWeij  Ik zie in mijn systemen dat koper daar inderdaad uitgaat.  We kunnen afspreken dat zodra de netwerkbeheerder (KPNNetwerk)  bij jou het glasvezel heeft afgemonteerd, je mij hier een seintje geeft.

Ik kan je dan (laten) omzetten naar glasvezel.  Dit is kosteloos en vereist doorgaans een monteur.   Er verandert ook niks aan de prijs of het pakket.  Alleen worden je mogelijkheden daarna groter qua snelheid, 4k etc. 


En voor de duidelijkheid: We trekken niet zomaar de stekker uit je koperverbinding. Die blijft net zo lang werken tot je bent overgezet. 


@Erwin_

In de huidige presentatie is dit onder auspicien van KPN een levensgevaarlijk topic geworden. Een presentatie van een 4 weg 220 volts stroomaansluiting met hier kris kras doorheen voor niet deskundigen niet direct herkenbaar er doorheen lopend aansluiting van 12 stroomloze telefoonkabel.

Lijkt me verstandig dit te modereren en die images van die stroomaansluiting gewoon weg te halen, voordat iemand met zijn blote vingers aan de stroomdoos gaat zitten.   

PS, temeer omdat deze ronde inbouw stopcontacten welliswaar in de 3 vorm nog steeds normaal verkrijgbaar zijn. 


@dommeke . Dit komt een beetje uit de lucht vallen.

TS laat foto's zien van zijn nieuwe woning waarbij er nog van alles gebeuren moet. Dat moet toch wel duidelijk zijn voor de meelezers?  Mensen weten toch wel dat een beetje moeten oppassen als er 220 in het spel is?  Ik zie er zelf niet direct het ‘gevaar’ van in.  Maar ik laat me graag verbeteren door de community


@dommeke . Dit komt een beetje uit de lucht vallen.

TS laat foto's zien van zijn nieuwe woning waarbij er nog van alles gebeuren moet. Dat moet toch wel duidelijk zijn voor de meelezers?  Mensen weten toch wel dat een beetje moeten oppassen als er 220 in het spel is?  Ik zie er zelf niet direct het ‘gevaar’ van in.  Maar ik laat me graag verbeteren door de community

@Erwin_ 

Je bent een te goede moderator dat dit forum jou kan missen. We zien vingers op een draad in een contactdoos waar voor mensen die niet gewend zijn met een telefoon en een stroomdraadcontactdoos wat is gebruikt. Hiervoor staat 2 maal 4 draads ronde contactdoos. De telefoonaansluiting heeft wel wat weg van het interne van de contactdoos. Iedereen die in Nederland is wordt geacht de Nederlandse wet te kennen. Als dit echt zo was, zou dat een hele belastingbesparing betekenen. 😅 

Ik zou:

  1. niet willen dat hierdoor mensen komen te overlijden;
  2. KPN verantwoordelijk wordt gesteld en dan een schuldige moet zoeken.

Voor de rest je bent oud genoeg om met dit soort informatie je beslissing te nemen. 😘


Wat is het probleem? Het was toch al opgelost?

Wat is er mis met met die vingers op de isra draadjes. Lopen daar stroomkabels doorheen?

Of gaat het om dat oude stopcontact met diverse kabels op de grond? Lijkt me geen probleem. Is toch ook gewoon verantwoordelijkheid van de bewoner, en de verbinding is gaan werken dus blijkbaar is dat goed gegaan. Ga je toch KPN niet de schuld van geven, van een kluwen kabels, dat zou wat wezen 🤣


Ik ben erg blij met de hulp die ik hier op het forum gekregen heb. Zonder deze hulp zat ik zonder tv en internet te wachten totdat een monteur langs komt om twee kabeltjes aan te sluiten. Mijn inziens is duidelijk te zien dat het om telefoonkabeltjes gaat en geen 230v draad. Iemand die dat verschil niet ziet kan er beter van af blijven maar zal zelf verantwoordelijk zijn mocht er iets gebeuren. Niet iemand die op een forum zegt wat hij zou kunnen proberen om het op te lossen. Tegenwoordig durven mensen geen adviesen meer te geven want oh jee, wat als er iets mis gaat. Eigen verantwoording niet die van een ander. 

@Erwin_ bedankt voor je hulp.