Skip to main content

Mijn zoon heeft een probleem. Hij heeft fortnite op zijn switch en hij kon tot vorige week woensdag gewoon spelen. Van af vorige week donderdag krijgt die elke keer een fout melding. Wat blijkt is dat die wel met hotspot of wifi van andere mensen gewoon kan spelen. Maar als die thuis is niet dus er is iets met het modem experia box v10a gisteren een terug bel verzoek gedaan maar heeft niks opgeleverd. Iemand een idee ik hoor het graag. Hij kan wel andere spelletjes spelen op de wifi

 

Hoe luid de foutmelding precies? Ik vermoed dat die een ip ban gekregen heeft. Met de Experiabox kan niets aan de hand zijn. Aangezien verder alles werkt. Je kan hem eens opnieuw opstarten. Maar ik verwacht niet dat da enig resultaat zal hebben.


Nou nick modem al harde reset gegeven en fortnite eraf erop eraf erop. Alles geprobeerd. Hij kan op wifi bij mijn ouders gewoon dpelen bij een andere vriend ook. Maar thuis niet


Hoe luid de foutmelding precies? Ik vermoed dat die een ip ban gekregen heeft. Met de Experiabox kan niets aan de hand zijn. Aangezien verder alles werkt. Je kan hem eens opnieuw opstarten. Maar ik verwacht niet dat da enig resultaat zal hebben.

Not the llama youre looking for

weird. we couldnt connect to the match

 


Nou nick modem al harde reset gegeven en fortnite eraf erop eraf erop. Alles geprobeerd. Hij kan op wifi bij mijn ouders gewoon dpelen bij een andere vriend ook. Maar thuis niet

Tja... had ik wel verwacht. Een ander ip krijg je niet van KPN.


Nou nick modem al harde reset gegeven en fortnite eraf erop eraf erop. Alles geprobeerd. Hij kan op wifi bij mijn ouders gewoon dpelen bij een andere vriend ook. Maar thuis niet

Tja... had ik wel verwacht. Een ander ip krijg je niet van KPN.

weet jij een andere oplossing

me zoon vindt dit niet tof en hij zit nu op hotspot en dat vindt ik niet tof.  iedergeval bedankt voor je reactie bij kpn is het van ja wij ondersteunen dat niet maar de fout ligt toch echt in mijn modem of ip


Heeft u al wat gegoogeld? Er is van alles te vinden over deze foutmelding. En contact op genomen met de makers van dat spel?


Goedemiddag @Ronald1970harry en welkom hier op het KPN forum :)

 

Gezien de populariteit van Fortnite kan ik me levendig voorstellen dat je zoon hier ontzettend van baalt. En jij natuurlijk ook in het verlengde daarvan! Ik ben eens gaan zoeken op het internet en er zijn een paar stappen die je kunt doorlopen. Als ik het goed begrijp, heb je de Experia Box al eens een reset gegeven maar heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid. Heel veel meer kun je volgens de informatie die ik heb gevonden niet doen. Je zou dit artikel ook eens door kunnen nemen. Er wordt aangegeven dat wanneer het volgen van deze stappen niet tot resultaat leidt, je contact op dient te nemen met de support service van Fortnite. Ik ben bang dat je dit probleem bij hen aan dient te kaarten en verwacht dat zij hier een oplossing voor hebben.

 

 


Goedemiddag @Ronald1970harry en welkom hier op het KPN forum :)

 

Gezien de populariteit van Fortnite kan ik me levendig voorstellen dat je zoon hier ontzettend van baalt. En jij natuurlijk ook in het verlengde daarvan! Ik ben eens gaan zoeken op het internet en er zijn een paar stappen die je kunt doorlopen. Als ik het goed begrijp, heb je de Experia Box al eens een reset gegeven maar heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid. Heel veel meer kun je volgens de informatie die ik heb gevonden niet doen. Je zou dit artikel ook eens door kunnen nemen. Er wordt aangegeven dat wanneer het volgen van deze stappen niet tot resultaat leidt, je contact op dient te nemen met de support service van Fortnite. Ik ben bang dat je dit probleem bij hen aan dient te kaarten en verwacht dat zij hier een oplossing voor hebben.

 

 

Ik heb alles geprobeerd en jullie ook al veel aan de lijn gehad. We hebben volgens kpn alles geprobeerd. Maar wat vreemd is dat hij op de wifi bij 2 huizen verder en bij mijn ouders gewoon fortnite kan spellen en als ik thuis mijn hotspot aanzet hij ook gewoon kan spellen zonder problemen. Maar zet ik onze wifi aan op de switch dan werkt fortnite niet. Maar hij kan wel met de switch andere spelen sprlen dan behalve fortnite. Ik neem dan toch echt aan dat het aan mijn modem of ip adres ligt


Hier hetzelfde probleem. Ik heb de regio via het instellingen menu gewijzigd naar Oceanië en nu doet hij het weer. Misschien lukt dat bij jou ook wel? 


Hier hetzelfde probleem. Ik heb de regio via het instellingen menu gewijzigd naar Oceanië en nu doet hij het weer. Misschien lukt dat bij jou ook wel? 

Waar had jij dat veranderd op de switch bij instellingen 


Heeft u al wat gegoogeld? Er is van alles te vinden over deze foutmelding. En contact op genomen met de makers van dat spel?

Ik heb vontact gehad met epic en nitendo die zeggen ook dat het bij kpn zit


Heeft u al wat gegoogeld? Er is van alles te vinden over deze foutmelding. En contact op genomen met de makers van dat spel?

Ik heb vontact gehad met epic en nitendo die zeggen ook dat het bij kpn zit

Mijn ervaring is dat ze dit in eerste instantie standaard aangeven. Het klinkt voor mij als iets wat lijkt op een IP ban en daar kunnen wij als provider eigenlijk niks in betekenen, ik ben bang dat je voor dit probleem echt bij Epic moeten zijn. Als er een direct probleem zou zijn met de Experia Box of het IP adres dan zou hij ook met andere spellen problemen moeten ervaren en ik begrijp dus dat dit niet het geval is. Heb je ook de tip van @sydneyrulez nog opgevolgd?


Hoi @Ronald1970harry , wat is nu de stand van zaken? Is het nog gelukt om dit probleem te verhelpen?


Toch wel apart. Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Overal kan ik Fortnite spelen behalve thuis. En ook pas sinds begin september. Daarvoor was het geen enkel probleem. Ook wel apart dat mijn beide Nintendo Switches precies dezelfde foutmelding geven en dat het probleem bij beide begon op dezelfde dag. 🤔🤔 
Ik krijg het probleem helaas zelf niet opgelost.


Goedemorgen @Albertine01 en welkom op het KPN forum. Heb je de tip van @sydneyrulez al eens geprobeerd?


Regio veranderen maakte geen verschil. Toch wel vreemd dat dit met twee Switches tegelijk gebeurt en ook nog via dezelfde wifi. Op andere wifi verbindingen ondervinden we geen enkel probleem. En net als de topicstarter beschikken we over een experiabox v10. Het zijn mij net iets teveel overeenkomsten om dit toeval te laten zijn.


Jammer dat dit het probleem niet heeft verholpen @Albertine01. Kun je je wel andere games online spelen op je switch? Mocht dat het geval zijn dan zou ik je toch adviseren om dit probleem aan te kaarten bij de technische support van Epic games.


Reageer