Goedemorgen.
Lopend proces waar ik even wat hulp bij nodig heb.
Ik gebruik in mijn thuisnetwerk een eigen router (USG) maar kreeg, niet als enige, problemen met TV. Haperend beeld, foutmeldingen en vastlopers. Na contact met te Tech Desk is mij een Netgear GS105Ev2 toegestuurd om deze aan te sluiten op het NT-kastje, om daar dan rechtstreeks het TV-kastje en mijn USG op aan te sluiten.
Nou zijn we (ik en techdesk) bezig geweest om alles te installeren maar we kregen het niet voor elkaar.
Het grootste probleem was dat ik in mijn huidige netwerk de switch wel kan benaderen, zo hebben wij hem ook ingesteld (vlan 4, vlan 6 aangemaakt, poorten un-/tagged). Hierna heb ik de switch aangesloten op de NT maar kon vervolgens de switch niet meer benaderen en had ik ook geen tv.
Ik ben dus op zoek naar iemand die ook gebruik maakt van de opstelling NT kastje - GS105Ev2 en mij kan vertellen hoe VLAN ingesteld moeten worden.
Voor de beeldvorming; ik wil mijn NT aansluiten op poort 5 en het TV kastje op poort 1. De volgende opstellingen hebben wij geprobeerd;
- VLAN 1 - p1t/m5 untagged
- VLAN 4 - p1+5 tagged
- VLAN 6 - p2,3,4 untagged, 5 tagged
En
- VLAN 1 - verwijderd
- VLAN 4 - p1 untagged, rest blanco
- VLAN 6 - p2,3,4 untagged, p5 tagged
Hierna hebben wij bij PVID voor bovengenoemde de juiste poorten ingevuld.
Beide hebben hetzelfde resultaat. Ik heb daarnaast ook nog geprobeerd om in de switch (system/multicast) IGMP Snooping VLAN ID van 1 naar 4 te veranderen (dat is tenslotte de juiste VLAN) en de static port ingesteld op 1, want die gaat het worden.
Niks maakt echter dat ik beeld of internet krijg. Omdat ik de switch in deze opstelling ook niet meer kan benaderen (zowel opgegeven IP als uitgegeven IP) kan ik ook geen instellingen aanpassen zonder alles weer terug te zetten en de switch aan te sluiten op mijn eigen netwerk.