Skip to main content

Kan iemand mij vertellen waarom en hoe het kan dat ik onbekende apparaten zie in de Thuis-app onder offline in thuisnetwerk? En hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dat niet meer kan? 
Ik heb het wachtwoord van mijn wifi al veranderd. 
 

Onbekend wil vaak zeggen dat er geen specifieke naam bekend is. Het kan gewoon om een eigen toestel gaan die op dat moment niet verbonden is. Toestellen van visite die jouw wifi verbinding mogen gebruiken. Genoeg legitieme redenen.

In de thuis app zie ik soms hetzelfde log ik in via de Experiabox of de Experia Wifi zie ik meer details waardoor ik weet om welk toestel het gaat.


Sorry ik bedoelde voor mij onbekende apparaatnamen bijv iphone van …. , namen die ik niet ken. 
En gister het wachtwoord veranderd, dus lijkt mij dat niemand zonder wachtwoord in kan loggen😬 behalve eigen gezin. 


Dat is een ander verhaal, dat wachtwoord veranderen is inderdaad een goede stap. Ook voor die tijd zou iemand zonder een wachtwoord niet kunnen of mogen aanmelden. 


Heb je soms KPN Fon aanstaan, oftewel “publieke WiFi”?  Ik had FON afgelopen week tijdelijk aan staan in mijn Super WiFi en zag toen later een “Gear Fit” in de offline lijst staan in de KPN Thuis app. Kennelijk een fitte voorbijganger langs gekomen...


Ja ik heb mij inderdaad aangemeld voor Fon, dan deel je natuurlijk ook je eigen netwerk. 
🙄 

Bedankt voor jullie antwoorden 👍🏽


Ja, je geeft een deel terug aan mede Fon gebruikers, maar wel volledig afgeschermd van jouw eigen apparaten.


Yes, leuk om te zien dat met hulp van kundige gebruikers van onze community je vraag is beantwoord, @DanielleH1982 :) 

Bedankt voor je bericht.  Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen graag.


Dit draadje met aandacht gelezen. Ik heb hetzelfde geconstateerd: heel veel offline “apparaten op thuisnetwerk“ die ik niet ken. Maar in mijn geval staat Fon niet aan. Op basis van dit draadje heb ik Fon uitgezet, zowel op de Experiabox V8 als in het Wi-Fi-netwerk gevormd door 3 Superwifi punten. En toch blijft die lijst maar groeien. Wie weet wat er aan de hand is?


Hoi, hier hetzelfde probleem. KPN weet niet hoe dit kan. Ik heb geen FON aanstaan, alle wachtwoorden diverse malen veranderd. Ik heb het idee dat dit met de zwarte KPN versterkers te maken heeft. Volgens mij zijn deze niet goed beveiligd of hebben een bug. Ik heb een v10 en na diverse malen bellen ontvang ik nu de v12. Deze zou van een andere en betere technologie gebruik maken. Waarom kan ik onbekende niet gewoon blokken?


Reageer