Skip to main content

Ik heb de v8 vervangen voor de v10. Aangesloten met twee wifiversterkers die ik al had. Alles werkt op een klein probleempje na. Dat was er daarvoor met de v8 ook al maar is nu heviger.

Een klein oud laptopje dient als muziekserver. Die is draadloos verbonden en staat op de studiekamer. De muziekspeler in de huiskamer is bedraad verbonden. Muziek afspelen gaat goed. Maar als ik de muziekserver met een ander device via een browser wil benaderen (192.168…. ) lukt het niet: (deze site is niet bereikbaar) Ik heb op mijn gsm een snelkoppeling gemaakt om als afstandsbediening te gebruiken. 

Met de v8 lukte het al soms niet om verbinding te krijgen met de muziekserver maar vaak gewoon wel. Met de v10 lijkt het geheel niet meer te lukken, ook niet als ik de laptop bedraad aansluit. Ondertussen heef de muziekspeler geen moeite met de verbinding. 

 

(voor de volledigheid: de muziekspeler is een squeezebox touch en de muziekserver is LMS/daphile op een hp mini. Beiden maken via dezelfde wifiversterker verbinding met het netwerk.)

Krijgt de muziek server zijn IP adres automatisch via DHCP? En is dit opnieuw vastgezet op de V10?

 


Krijgt de muziek server zijn IP adres automatisch via DHCP? En is dit opnieuw vastgezet op de V10?

 

Bingo. Dank voor deze tip.