Skip to main content

Ik probeer ook mijn mi tv stick in de camper te koppelen aan mijn mobiel (of andersom). 
Ik heb al apps kunnen downloaden op de stick, vraag me niet meer hoe… 🤔

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik onderweg beeld heb op de camper-tv?

Thuis, in de camper, heb ik het via het huis-wifi-netwerk wel beeld op de tv in de camper tenminste dat is mijn gedachte.
Maar onderweg lukt dat niet omdat ik mijn mobiel als hotspot wou gebruiken. Ik lees hierboven dat dat niet werkt maar dat ik de gewenste app (o.a. iKpn, Prime, Youtube)  op mijn mobiel dan via de stick op de tv kan bekijken, klopt dat? 

Is mijn vraag: gaat de koppeling mobiel naar stick dan automatisch? Voor mijn gevoel moet ik iets instellen. Zo ja, op mijn mobiel? En/of thuis op de stick?  Niet op de tv lijkt mij.

Zie ik iets over het hoofd in de zeer korte installatiehandleiding?

Wie maakt mij blij?
Alvast een dankbare groet,

Peter

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

@Agger

Met de kpn tv app op de stick werkt het buiten je huis- wifi niet. 

Je kunt het wel casten naar de in de stick geïntegreerde chromecast van af de app voor kpn tv in je telefoon. 

Zo ☝🏼 dus.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik onderweg beeld heb op de camper-tv?

Denk je aan het data verbruik? Via de (ingebouwde) chromecast kost 1,5 GB per uur!


@Agger

Met de kpn tv app op de stick werkt het buiten je huis- wifi niet. 

Je kunt het wel casten naar de in de stick geïntegreerde chromecast van af de app voor kpn tv in je telefoon. 

Zo ☝🏼 dus.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik onderweg beeld heb op de camper-tv?

Denk je aan het data verbruik? Via de (ingebouwde) chromecast kost 1,5 GB per uur!

Ha PeterG,

Bedankt voor je reactie. Het ging mij primair om de mi stick in de camper te koppelen aan mijn mobiel (als hotspot). 
Buitenshuis kwam ik niet meer in het Startscherm (beetje raar?) maar hier thuis lukte dat nu wel en kon ik mijn mobiel als hotspot selecteren. Hopelijk werkt het nu ook als we weer op pad gaan. 

Het dataverbruik is het volgende aandachtspunt. KPN biedt 'maar’ 50GB aan en VODAFONE 200GB in een gezinsabonnement dus de keuze lijkt niet zo moeilijk.

Groet,
ook een PeterG...
 


Buitenshuis kwam ik niet meer in het Startscherm (beetje raar?) maar hier thuis lukte dat nu wel en kon ik mijn mobiel als hotspot selecteren. Hopelijk werkt het nu ook als we weer op pad gaan. 

Nee, dat werkt niet. Het werkt echt alleen op de WiFi thuis.

Maar u kunt het testen. Gewoon even de stekker van de Experiabox/KPN Box uit het stopcontact trekken. Indien van toepassing ook bij de WiFi versterkers. Dan heeft u geen thuis WiFi meer en is het net alsof u op de camping bent.


Buitenshuis zal de KPN iTV app op de MI Stick niet werken. Ik heb op mijn box daarvoor NLziet (erbij). En ook vanwege reclamevrij terugkijken, VRT zenders terugkijken, alle regiozenders.

I.p.v. de KPN iTV app op de stick kan je wel van af de KPN iTV app op je smartphone casten naar de stick.

… ik ben nog uit de tijd dat je in het buitenland alleen de Wereldomroep via krakerige AM kon krijgen. Dat waren nog eens tijden. Zelf keek ik laatst op vakantie ( 1 week) alleen nieuws en ook niet alle dagen.


Hi @Agger! Wat betreft het kijken of niet kunnen kijken sluit ik me aan bij @PeterG en @Nick83

Wel is het aanbod van KPN ten opzichte van Vodafone niet zo makkelijk als 50GB tegenover 200GB. Bij Vodafone betaal je per nummer een bedrag van minimaal de €17,25. Als je met minder dan 4 mensen deelt is dit bedrag hoger. Voor dat bedrag mag je met z'n allen 200GB delen. Mits je Daarbij ook Ziggo thuis hebt. Bij KPN betaal je, mits je ook KPN internet hebt, €25 voor een abonnement waarbij je zelf onbeperkt hebt en 50GB data mag delen met de andere nummers in je gezin Daarbij kan je voor de andere nummers een abonnement met een kleinere bundel nemen. Die kosten dan zelf minder. 

Beide vormen hebben voordelen en nadelen. En het maakt ook nog eens uit met hoeveel mensen je op een adres woont. Wel is het bij Vodafone zo dat op ook echt op betekent. Bij KPN hou je met het nummer met Unlimited de optie extra data aan te zetten. Nadat je op 1 dag 10GB op hebt gebruikt stuur je NL2000 AAN naar 1266 en krijg je 2GB. Kijk je vrolijk meer dan een uur voordat je die SMS weer hoeft te sturen. Nu werk ik voor KPN en dus ben ik niet onpartijdig. Maar 200GB is minder dan unlimited. 😉