Skip to main content

ik krijg geen bedraad internet via mijn netgear gs105e switch, mijn wifi werkt wel. De opstelling is als volgt: lan kabel van glasvezelkast naar rode WAN aansluiting op mijn wifi6 router, vervolgens een lan kabel in een vrije poort, vervolgens naar de switch. Mijn PC blijft echter melden dat ethernet een ongeldige ip-configuratie heeft.  Wie heeft hier ervaring mee? 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik heb de kabel kant en klaar gekocht via Bol.com van het merk greenday, zal wel ergens een breukje hebben opgelopen. Ik heb geen tester maar ga er wel eentje aanschaffen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is. Misschien maar een powerline adapter aanschaffen


bedankt voor je tips, balen want ik heb de kabel net weggewerkt onder de nieuwe vloer…..shit happens😎. De kabels is CAT 6A ongeveer 15 meter lang en zou dit moeten aankunnen.

Heb je die kabel zelf geknepen?

Zo ja, dan is de kans groot dat het probleem in één van de pluggen zit.

Heb je een UTP kabeltester of kan je die lenen?

 

Ik heb de kabel kant en klaar gekocht via Bol.com van het merk greenday, zal wel ergens een breukje hebben opgelopen. Ik heb geen tester maar ga er wel eentje aanschaffen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is. Misschien maar een powerline adapter aanschaffen


bedankt voor je tips, balen want ik heb de kabel net weggewerkt onder de nieuwe vloer…..shit happens😎. De kabels is CAT 6A ongeveer 15 meter lang en zou dit moeten aankunnen.

Heb je die kabel zelf geknepen?

Zo ja, dan is de kans groot dat het probleem in één van de pluggen zit.

Heb je een UTP kabeltester of kan je die lenen?

 

Ik heb de kabel kant en klaar gekocht via Bol.com van het merk greenday, zal wel ergens een breukje hebben opgelopen. Ik heb geen tester maar ga er wel eentje aanschaffen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is. Misschien maar een powerline adapter aanschaffen

Misschien is 1 van connectoren van de kabel beschadigd geraakt tijdens het aanleggen. Al eens met een loep gekeken naar de connectors of de plastic scheidings schotjes tussen de koperen pinnetjes niet beschadigd zijn.


bedankt voor je tips, balen want ik heb de kabel net weggewerkt onder de nieuwe vloer…..shit happens😎. De kabels is CAT 6A ongeveer 15 meter lang en zou dit moeten aankunnen.

Heb je die kabel zelf geknepen?

Zo ja, dan is de kans groot dat het probleem in één van de pluggen zit.

Heb je een UTP kabeltester of kan je die lenen?

 

Ik heb de kabel kant en klaar gekocht via Bol.com van het merk greenday, zal wel ergens een breukje hebben opgelopen. Ik heb geen tester maar ga er wel eentje aanschaffen om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is. Misschien maar een powerline adapter aanschaffen

Misschien is 1 van connectoren van de kabel beschadigd geraakt tijdens het aanleggen. Al eens met een loep gekeken naar de connectors of de plastic scheidings schotjes tussen de koperen pinnetjes niet beschadigd zijn.

dat ga ik zeker doen, ik zie nu trouwens ook dat er een behoorlijke  knik zit in de kabel die waarschijnlijk bij het leggen van de plintjes in de hoek is veroorzaakt………..