Skip to main content

Goedendag,
Momenteel heb ik 1Gbit/s glasvezel + televisie abonnement bij KPN, lopend tot juli. Binnenkort ga ik verhuizen alleen op de nieuwe woonplaats is helaas nog geen glasvezel van KPN, maar wel van andere partijen. KPN kan alleen met koperkabel leveren en max 200 Mbit/s. De klantenservice medewerker die ik net sprak zegt dat er niets anders is en bij opzegging ik een boete moet betalen.

In de algemene voorwaarden staat de ontbindende voorwaarde van “Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren”. Nu vind ik een koperkabel verbinding met 200Mbit/s geen vergelijkbare dienst met een glasvezelverbinding van 1Gbit/s. Waarom zou men anders ooit voor glasvezel kiezen? Hoe zit dit nu en kan ik mij beroepen op deze ontbindende voorwaarde?

Ik heb zelf een BVDSL verbinding op 200mbps, en daar kan ik alles mee, maar sec gezien ben ik het met je eens dat dit in de categorie “waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren” valt. Glas is qua snelheid niet vergelijkbaar met Koper.

Het is een lastige, maar ik zou dit escaleren via 0800-0402, als dat niet via afdeling opzeggingen gaat, dan  evt via een klacht en als je daar zin in hebt, uiteindelijk bij de geschillencommissie.