Skip to main content

Gisteren via de servicetool mijn SSID/Wifi naam gewijzigd, maar nu is de oude nog steeds zichtbaar en is hier gewoon op in te loggen. Dit geeft problemen met de interactieve tv… De oude SSID staat niet op http://192.168.2.254/ dus ik kan hem ook niet verwijderen oid. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit verdwijnt? Kan iemand mij hier mee helpen? 

Hallo @STK,

Heb je het modem al eens gereset? Even van het stroom halen en kijken wat die precies gaat inladen?
WiFi heeft overigens niks met Interactieve TV te maken, deze zijn altijd bekabeld aangesloten en ondervinden daar geen hinder van.


Hallo @ChrisWissink 

Bedankt voor de snelle reactie! Ah oke, dan zal dat een andere storing zijn geweest. We hebben deze al van de stroom gehaald ja. Dat heeft niet geholpen. 


Hallo @STK,
Dat is jammer. Als ik het goed begrijp is via de servicetool een nieuwe SSID en WPA2 code aangemaakt. Maar deze is nu afwijkend van wat je in het modem ziet? In het modem staat nu de oude gegevens nog als ik het goed begrijp? Dit is ook in de webinterface op de router niet aan te passen? Want dit zou gewoon moeten lukken. 


Hoi @ChrisWissink,

Nee ik heb de naam van mijn wifinaam gewijzigd via de tool, geen nieuwe aangemaakt. Die  gewijzigde bestaat ook, maar ik zie nog steeds de oude wifi die ik dus zou hebben gewijzigd .Hoe zorg ik er voor dat de oude naam verdwijnt? Er staat er dus maar 1 in de webinterface en dat is die met de nieuwe naam. Dus ik kan daar niets verwijderen. 


Hallo @STK,
Het is lastig te schetsen hoe de situatie nu is, maar als het goed is moet de oude naam gewoon verdwijnen na wijzigen via de servicetool, want het is wel goed in het modem verschenen. Heb je ook gekeken of onder Wifi → geavanceerd of alle namen zijn aangepast? (zowel de 2,4 als 5ghz band). Alle apparaten dienen ook opnieuw verbonden te worden, ik raad je aan om alle apparaten opnieuw met het nieuwe netwerk te verbinden en de oude te laten vergeten.


Hoi @ChrisWissink, misschien een blonde vraag, maar waar zou ik dat moeten vinden?  

Wifi>geavanceerd… etc. Alle apparaten zijn opnieuw verbonden en de oude vergeten. 


Hangt van de experiabox af @STK, welke heb je precies?


@ChrisWissink  de experia box V9


Hallo @STK,

Dan hoef je dat niet te checken, deze experia box ondersteund namelijk geen 5ghz.  
Mocht je de netwerken nog steeds dubbel zien, dan is een harde reset ook een optie om alles even terug te plaatsen. (je verliest wel alle geopende poorten en instellingen). Ik durf het hier na ook niet echt meer te zeggen. 😉.


Hallo @ChrisWissink 

Bedankt voor de snelle reactie! Ah oke, dan zal dat een andere storing zijn geweest. We hebben deze al van de stroom gehaald ja. Dat heeft niet geholpen. 

Met het van de stroom af halen word die niet gereset.

Heeft u naast de Experiabox nog andere WiFi punten? Extenders? Accespoints? Versterkers?

Als u de Experiabox stroomloos haalt, zijn beide WiFi netwerken dan wel weg?


Hoi @Nick83. Als ik de stroom er af haal, dan zijn ze beide niet meer zichtbaar, ook de oude dus niet. Zodra ik deze weer aan zet zie ik de oude weer terug. Ook de versterkers heb ik van de stroom gehaald. Moet ik de experiabox nog resetten? of?


U heeft dus wel versterkers. Heel belangrijk om te weten. Van KPN? En u heeft een Experiabox V9? Als dat zo is, dan zend deze Experiabox normaliter niet eens wifi meer uit. Want dat word uitgeschakeld als je de versterkers aankoppeld. Tenzij u de witte vierkante heeft.

Welke versterkers heeft u precies? Die witte vierkante? Of zwart? Rond? Of vierkant?


Hoi @STK, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een vraag stelt, de community helpt je graag :)

Ik ga mee in de denkwijze van Nick. Vermoedelijk heb je naast je Experiabox V9 nog andere apparaten in huis die het wifi-signaal versterken. Klopt dat? 


Beste @Nick83  en @Nadia

Dit zijn twee witte vierkante wifi versterkers van KPN. En betreft het inderdaad de Experiabox V9. 


Ok. Als je via de servicetool je wifi netwerk (naam en / of wachtwoord) aanpast, dat word dit wel in de Experiabox doorgevoerd, en ook in de Experia WiFi's en de SuperWifi's als u die zou hebben. Maar niet in de vierkante witte versterkers. Deze zenden dus nog gewoon het oude ongewijzigde netwerk uit.

Je zult rechtsreeks op deze versterkers zelf in moeten loggen. Net zoals u op de Experiabox gedaan heeft. Daarvoor moet u de ip adressen van deze versterkers weten. Om deze te weten te komen kunt u op de Experiabox inloggen. Dan gaat u in de bovenbalk naar "Netwerk" en vervolgens links naar "LAN". U ziet dan een lijstje met aangesloten apparaten en welk ip ze hebben gekregen.

In dit lijstje zouden de versterkers als het goed is staan. Op de bijbehorende ip adressen kunt inloggen. Vervolgens kunt u hier het wifi netwerk aanpassen.


Hoi @Nick83

 

Ik heb nu inderdaad via het IP adres van mijn wifi versterker(s) kunnen inloggen en de naam en het wachtwoord kunnen wijzigen. Echter nadat ik deze bij 1 had gewijzigd was mijn andere wifi versterker ineens niet meer te vinden in het lijstje en dus ook niet meer op in te loggen. Ik heb de wifi versterkers nu opnieuw moeten koppelen met mijn modem. Nadat deze beide weer goed gekoppeld waren was ook de oude naam niet meer zichtbaar. 

 

Bedankt iedereen voor de hulp! 


Yes, dank voor de terugkoppeling, @STK. Fijn dat het gelukt is!


Reageer