Skip to main content

Ik heb het volgende probleem:

hardware - experia v10a router en Xbox one. 

Als ik de router in de basis instelling laat staan heeft de Xbox one een gemiddelde NAT instelling dat soms voor problemen zorgt bij multiplayer van call of duty en andere games. 
 

als ik upnp aanzet in de router en de router reboot dan is de NAT open. Maar vervolgens heb ik dan 100% package loss en is er helemaal geen connectie te maken met Xbox live en kan je niet inloggen in online games. 
 

Overall op het internet vind ik forum posts van kpn moderators dat upnp aanzetten genoeg zou moeten zijn om met open NAT zonder package loss te kunnen gamen. Maar dit werkt bij mij niet. 
 

ik heb in de v10a bij port mapping de Xbox porten ingevuld. Ik heb nu de Xbox ip, dns en poort op automatisch staan. 
 

ook geprobeerd om de Xbox op statisch in te stellen en de dns van Google te gebruiken en de gateway gelijk te zetten aan m’n router op 192.168.etc.etc. 
 

Kpn klantenservice gebeld maar krijg de indruk dat die medewerker meer zit te googlen dan ik en niet weet wat werkt. Gaf ook aan dat hij niet weet hoe verder te helpen. 
 

bij ziggo nooit problemen gehad. Hen kon sinds november. Afgelopen maanden geen multiplayers gespeeld dus geen probleem ondervonden. Tot nu sinds ik de nieuwe call of duty wil spelen. 
 

wie heeft een oplossing. Super irritant. Xbox klantenservice al gecontact en Xbox opnieuw ingesteld, alle mogelijke corrupted data gewist.  profiel  gewist en opnieuw geïnstalleerd. Alles doorlopen met ze en zij geven aan dat dit een ISP ding is. 

Het ligt inderdaad aan het modem. Ik heb er zelf ook last van. Het ligt juist aan de UPNP functie daardoor krijg je de 100% pakket löss. Enige optie is DMZ of Port forwarding ( echter werkt dit ook niet goed want dan staat je nat 9 vd 10x op strikt) ben benieuwd wat KPN hieraan gaat doen...


Dat is op z’n Hollands gezegd dan mooi kut. Je zou toch verwachten dat Kpn dit wel eerst tot in den treuren zou testen of dit niet gebeurd met een modem en een Xbox. En upnp zou toch moeten zorgen dat het juist allemaal wel werkt en inderdaad krijg je met deze modem dan 100% package loss. Heeft Kpn ook andere modems? En hoe werkt DMZ en wat is dat precies? 
 

@kpn hoe kunnen jullie dit oplossen? 


Hi @DuPrie, welkom hier. Er is geen algemeen probleem met de V10A en online gamen. Je hoeft als het goed is niets te doen met DMZ, DNS, statische IP-adressen en/of portforwarding. Wat je eerder aangeeft klopt wel, alles verder standaard ingesteld op het modem en de Xbox, en dan alleen UPnP aanzetten. Daarmee zul je normaal moeten kunnen gamen, zonder dat je eruit gegooid wordt. Vraagje; is de Xbox direct met een UTP-kabel aangesloten op de V10A? 

De klantenservice zat ongetwijfeld te googlen, aangezien dit geen dingen zijn die ondersteund worden. Ook hebben vele mensen een V10A, en vele mensen een Xbox. Als er een algemeen probleem was met het modem i.c.m. de FPS, dan zou het er hier vol mee staan.


Hi paul

 

de Xbox is aangesloten via de kabel. Met alles standaard ingesteld krijg ik moderate NaT. Bij aanzetten upnp krijg ik 100% package loss. 
download en upload speed is top, umt ook en latency ook. Ik heb je op meerdere forum topics zien aangeven dat upnp het zou moeten fixen ik heb dit meerdere maken geprobeerd en gelijk 100% package loss. Het enige dat lijkt te werken is Port forwarding. Wel omslachtig.dan krijg 8k een open NAT. De Xbox zegt dat er nog wel problemen zijn met de verbinding maar ik kan wel de game in. 
 

 


Het ligt inderdaad aan het modem. Ik heb er zelf ook last van. Het ligt juist aan de UPNP functie daardoor krijg je de 100% pakket löss. Enige optie is DMZ of Port forwarding ( echter werkt dit ook niet goed want dan staat je nat 9 vd 10x op strikt) ben benieuwd wat KPN hieraan gaat doen...

Als je NAT op strict komt te staan dat is dat waarschijnlijk vanwege het feit dat je een combinatie gebruikt van UPNP en bijvoorbeeld port forwarding/DMZ, als je een open NAT wilt moet je óf UPNP aanzetten, óf port forwarding gebruiken, óf DMZ gebruiken. Je kan niet twee van die opties combineren.


Wat Wesley aangeeft klopt natuurlijk als een bus, het is óf óf. Goede toevoeging. Port forwarding is wellicht nog zelfs wel wat fijner dan UPnP, omdat je dan zelf volledig de controle hebt, en het niet automatisch laat gebeuren. Dus als dat voor je werkt @DuPrie, dan is dat prima. 100% packet loss is wel heel apart overigens. 

Zelf heb ik ook een Xbox One, en die geeft inderdaad wel vaker aan dat er problemen zijn (met party chat bijv.), zonder dat je er iets van merkt. Dat kun je volgens mij gewoon negeren eerlijk gezegd.


Ik heb precies dezelfde problemen als @DuPrie. Ik heb ook een Xbox one x. En dit probleem speelt al een tijdje. Eerst maakte ik gebruik van een draadloze connectie. Daar had ik dus een 100% package loss, terwijl mijn download, upload en latency perfect zijn. Na een herstart van mij modem dan heb ik wel weer een package loss van 0%. Zet ik mijn Xbox na een paar dagen weer aan, dan precies weer hetzelfde liedje, 100% package loss. Nu heb ik mijn Xbox met de kabel verbonden omdat ik dacht dat het dus kwam doordat ik via WiFi verbonden was. Maar dit is niet het geval. Bekabeld heb ik precies hetzelfde als via de WiFi. Weet nu ook niet meer wat ik nog kan proberen. 
ik heb trouwens glasvezel 500/500 pakket van KPN en op m’n PS4 pro ondervind ik deze problemen niet


En welk type Experia Box heb je?

Gebruik je UPnP?

Heb je ook nog port-forwardings ingesteld?

Is het IP adres van de PS4 vast gezet op de Experia Box d.m.v. een DHCP binding ofwel Static DHCP?


En welk type Experia Box heb je?

Gebruik je UPnP?

Heb je ook nog port-forwardings ingesteld?

Is het IP adres van de PS4 vast gezet op de Experia Box d.m.v. een DHCP binding ofwel Static DHCP?

Ik heb de experia box v10a. UPnP heb ik sowieso altijd aan staan. Port forwarding heb ik ingesteld op de PS4 voor Call of Duty omdat deze in het spel op moderate stond. Op mijn PS4 zelf heb ik nat type 2, wat heel normaal is. Port forwarding heb ik puur ingesteld omdat ik een open nat wilde in het spel (wat ik nu ook heb) en niet omdat ik problemen had. Zonder forwarding werkt het ook gewoon.  Mijn IP adres van de PS4 is niet vastgezet. Deze wordt toegewezen. 
 

op de Xbox helemaal niets ingesteld. En nee het komt niet doordat ik de poorten voor cod heb opengezet, want daarvoor had ik al 100% package loss


Ik heb ook de v10a. Van de week weer geprobeerd en modem helemaal naar fabrieksinstellingen. Toen upnp aan en kom niet eens meer call of duty in. Bij netwerk test op Xbox geeft die aan 100% package loss. 
 

als ik upnp uit zet en de poets forward heb ik moderate nat. Dan gaat gamen beter maar soms nog niet top. Dit moet ,lijkt mij, een router ding zijn want vrienden die geen kpn v10a hebben hebben dit niet. En toen op mijn vorige adres had ik ziggo en deed dezelfde Xbox het met open NAT.  Verhuisd in november naar huis waar al ethernet poorten waren weggewerkt en daarom voor kpn gekozen ivm met 200/200 abonnement. 
 

kan het niet een verkeerde/kapotte router zijn en als kpn me een nieuwe geeft dat het het dan wel doet ? Dat upnp kan dat kapot zijn? 


Ik heb ook de v10a. Van de week weer geprobeerd en modem helemaal naar fabrieksinstellingen. Toen upnp aan en kom niet eens meer call of duty in. Bij netwerk test op Xbox geeft die aan 100% package loss. 
 

als ik upnp uit zet en de poets forward heb ik moderate nat. Dan gaat gamen beter maar soms nog niet top. Dit moet ,lijkt mij, een router ding zijn want vrienden die geen kpn v10a hebben hebben dit niet. En toen op mijn vorige adres had ik ziggo en deed dezelfde Xbox het met open NAT.  Verhuisd in november naar huis waar al ethernet poorten waren weggewerkt en daarom voor kpn gekozen ivm met 200/200 abonnement. 
 

kan het niet een verkeerde/kapotte router zijn en als kpn me een nieuwe geeft dat het het dan wel doet ? Dat upnp kan dat kapot zijn? 

Het kan aan de modem liggen, ik zou dat niet weten. Ik lees wel hier en daar dat je een Fritz box kan aanvragen, misschien dat het hiermee wel lukt?

ik zelf heb ook nog steeds de package loss problemen. Hoop ook op een oplossing


UPnP heb ik sowieso altijd aan staan. Port forwarding heb ik ingesteld op de PS4 voor Call of Duty omdat deze in het spel op moderate stond.

Het is of UPnP of port-forwarding, niet beide.


UPnP heb ik sowieso altijd aan staan. Port forwarding heb ik ingesteld op de PS4 voor Call of Duty omdat deze in het spel op moderate stond.

Het is of UPnP of port-forwarding, niet beide.

En hoezo niet beide?

Met UPnP aan staan, geen forwarding heb ik het volgende:

PS4 Nat type 2 en call of Duty nat op moderate

Xbox one nat type open en 100% package loss

 

Met UPnP aan staan, wel forwarding heb ik:

PS4 nat type 2 en call of Duty nat op open

Xbox one nat type open en 100% package loss


En hoezo niet beide?

UPnP maakt die port-forwardings automatisch en dat zou dus kunnen gaan bijten met de handmatig gemaakte port-forwardings.


Misschien dat mijn topic jou kan helpen.

 

https://forum.kpn.com/internet-9/packet-loss-modem-v10a-498319

In het kort:

-ip xbox/ps4 vast ip via DHCP instellen.

-Dat ip in de dmz (alleen upnp aan werkt niet.)

-opslaan knop klikken.

 

als goed is als een nieuw netwerktest uitvoert op de console is het opgelost. 
 

Nu komt het leuke. De eerste volgende restart van je console moet je weer inloggen op het modem en naar dmz gaan. De instelling staat er nog maar je v10a lijkt dit toch te vergeten.

klik weer op de “save” knop en je xbox staat weer in dmz.


Het is een extra handeling iedere keer als je wilt gaan gamen. Maar als het helpt prima. Lijkt erop dat je software van de v10a niet helemaal goed is. 
ik hoop dat kpn er wel iets mee kan mbt verbeteren van de v10a.

 

 


Misschien dat mijn topic jou kan helpen.

 

https://forum.kpn.com/internet-9/packet-loss-modem-v10a-498319

In het kort:

-ip xbox/ps4 vast ip via DHCP instellen.

-Dat ip in de dmz (alleen upnp aan werkt niet.)

-opslaan knop klikken.

 

als goed is als een nieuw netwerktest uitvoert op de console is het opgelost. 
 

Nu komt het leuke. De eerste volgende restart van je console moet je weer inloggen op het modem en naar dmz gaan. De instelling staat er nog maar je v10a lijkt dit toch te vergeten.

klik weer op de “save” knop en je xbox staat weer in dmz.


Het is een extra handeling iedere keer als je wilt gaan gamen. Maar als het helpt prima. Lijkt erop dat je software van de v10a niet helemaal goed is. 
ik hoop dat kpn er wel iets mee kan mbt verbeteren van de v10a.

 

 

Je Xbox of welk apparaat dan ook in dmz zetten lijkt mij niet verstandig aangezien het op dat moment helemaal open staat voor verkeer naar binnen en naar buiten. 


Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een topic aangemaakt waarin ik een oplossing beschrijf die voor mij goed werkt. Zie https://forum.kpn.com/internet-9/fix-voor-package-loss-xbox-one-kpn-experiabox-v10a-515455?postid=1122571#post1122571

Ik hoop dat dit voor anderen ook werkt!


Hi @DuPrie, welkom hier. Er is geen algemeen probleem met de V10A en online gamen. Je hoeft als het goed is niets te doen met DMZ, DNS, statische IP-adressen en/of portforwarding. Wat je eerder aangeeft klopt wel, alles verder standaard ingesteld op het modem en de Xbox, en dan alleen UPnP aanzetten. Daarmee zul je normaal moeten kunnen gamen, zonder dat je eruit gegooid wordt. Vraagje; is de Xbox direct met een UTP-kabel aangesloten op de V10A? 

De klantenservice zat ongetwijfeld te googlen, aangezien dit geen dingen zijn die ondersteund worden. Ook hebben vele mensen een V10A, en vele mensen een Xbox. Als er een algemeen probleem was met het modem i.c.m. de FPS, dan zou het er hier vol mee staan.

Ik heb van meerdere mensen gehoord van dit probleem, en ik kom er zelf ook niet vanaf. 
 

Ik heb uiteindelijk de packageloss ook weg gekregen, maar nu staat mijn nat op strict.

 

het is een bekend probleem en kpn moet hier iets mee doen lijkt mij...