Skip to main content
Vraag

Paloalto globalprotect VPN heeft geen verbinding meer na update Box 12

Na de update van het V12 modem (V12.C.24.05.08) een kleine 2 weken geleden krijg ik geen verbinding meer via de VPN (globalprotect van paloalto).

als ik van wifi overschakel naar de simkaart in de laptop heb ik in een paar seconden verbinding met de VPN.

Ook bedraad bied geen oplossing.

Heb al verschillende oplossingen geprobeerd helaas zonder succes (IP 6 uischakelen en firewall in het modem op het laagste  niveau)

10 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1014 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi ​@PJB1969. Ik zelf heb hier te weinig kaas van gegeten ben ik bang. Ik vraag even of ​@wjb en ​@Marlon92 mee willen denken hierin. 

wjb
Superuser
  • 74587 reacties
  • 7 maart 2025

Voor de update van de V12 werkte de VPN dus wel?

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 8 maart 2025

Jazeker, als ik overschakelen op de wifi van de buren of de sim kaart kan ik zonder problemen verbinden.

wjb
Superuser
  • 74587 reacties
  • 8 maart 2025

Laat ik de vraag dan anders stellen.

Voor de update van de V12 werkte de VPN dus wel via jouw V12?

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 9 maart 2025

Ja voor de update heeft het altijd gewerkt.

wjb
Superuser
  • 74587 reacties
  • 9 maart 2025

Als jij de firewall op jouw V12 op laag of standaard hebt staan dan zou er eigenlijk geen verschil mogen zijn met voorheen.

Waarnaartoe probeer je een VPN verbinding op te zetten?

Gebruik je een IP adres om naar te verbinden of een domein naam?

Weet je het type VPN dat gebruikt wordt?

• Auteur
  • Topper
  • 18 reacties
  • 9 maart 2025

Ik probeer een vpn verbinding te maken naar mijn werkgever.

ik doe dit via een domein naam maar ik  heb het ook geprobeerd via het bijbehorende ip adres.

kan ik je op de 1 of andere manier prive het adres sturen zodat je dit zelf kunt testen?

hieronderstaand een afbeelding ik ben nu verbonden via het wifinetwerk van de buren en dat werkt wel.

wjb
Superuser
  • 74587 reacties
  • 9 maart 2025

Heb je al met de IT mensen van jouw werkgever gesproken over dit issue?

Het zou ook kunnen zijn dat jouw IP adres geblokkeerd is door de VPN server van jouw werkgever omdat er bijvoorbeeld te vaak een mislukte inlog poging gedaan is.

Een tijd terug was er overigens inderdaad een probleem met IPSec VPN verbindingen via de V12 maar die zouden naar mijn weten een tijd terug verholpen moeten zijn. Als dat probleem teruggekeerd is dan ga ik me ernstig zorgen maken over de betrouwbaarheid van KPN als provider.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 9 maart 2025

​@PJB1969 Het is belangrijk te weten welk protocol je VPN gebruikt. WireGuard en OpenVPN worden overal ondersteunt en zouden ook werken. PPTP is onveilig en wordt van bij sommige KPN routers tegengehouden. L2TP heeft moeite met firewall.

wjb
Superuser
  • 74587 reacties
  • 9 maart 2025

​@TDN, Je kunt in het screenshot van ​@PJB1969 zien dat er sprake is van SSLVPN. Het kan daarbij ook zijn dat op de VPN server van de werkgever ingesteld is dat er IPSec gebruikt moet worden. 

Reageer