Skip to main content

Beste,

 

Na aanschaf van de diffuser van Rituals lukt het niet om deze aan te sluiten. de 1e terug gestuurd op advies Rituals, echter de 2e had hetzelfde probleem. Natuurlijk had ik hier van alles gelezen, maar niets leek te helpen. Volgens Rituals moest ik mijn 5 Ghz netwerk uitzetten, echter dat leek ook niet te helpen. Overwogen om dat ding terug te brengen, echter kwam mijn buurman helpen en die had een wifi extender die alleen op 2,4 ghz kon. En geloof het of niet na enkele pogingen kon de genie aangesloten worden.

Dat leek een tijd goed  te gaan maar de laatste tijd valt de genie opeens uit (oranje lampje brand dan), dan krijg ik hem ook niet meer gekoppeld. Als ik echter een hele tijd wacht (evt nachtje) en ik koppel hem weer, is het binnen no time gelukt. Op zich snap ik dit al niet echt.

Om hem gekoppeld te krijgen dien ik op mijn telefoon ook op de wifi-ext verbinding te zitten. Terwijl ik normaal liever op mijn standaard Wifi zit)

Zit ik gewoon op mijn 2,4 Ghz netwerk dan lukt dat niet (5 Ghz staat ook aan).

Netwerknamen zijn : PleurisWifi, PleurisWifi 5 Ghz en PleurisWifi_Ext)

 

Ik heb weer contact opgenomen met Rituals, en mij werd geadviseerd om de app te verwijderen de Genie van het stroom te halen, te resetten, en de Genie vlak bij de extender op het stroom te zetten (zit normaal ongeveel 6 a 7 meter tussen zonder muur) en app te installeren en genie aan te sluiten.

Echter mijn buurman heeft hetzelfde modem als ik en daar lukt het koppelen zonder wifi extender. Ik denk dat hij geen 5 Ghz aan heeft staan op zijn expiriabox ((v10) en hij is er nu ff niet)

 

Eigenlijk wil ik dus ook eens mijn 5 Ghz helemaal uitzetten en kijken of ik de Genie dan gewoon op mijn 2,4 Ghz netwerk kan verbinden zonder de Extender. En hoe zet ik 5 Ghz echt uit?

 

Mocht dat dan niet lukken Wat kan ik dan doen om de verbinding van de Wifi extender beter en stabieler te krijgen (kan extender op dit moment niet dichter bij de Genie installeren)

En is er wellicht een een betere Wifi extender (alleen op 2,4 ghz) die zo klein is dat ik hem wel in de buurt van Genie kan plaatsen (max 9,6 cm breed)

Zou ik evt ook een Gast Wifi kunnen aanzetten die echt alleen op 2,4 Ghz werkt (net zoals de extender) en zoja hoe kan ik dat doen. 

 

Ik weet hoe ik kan inloggen op het modem mbv 192.168.2.254

 

Wie kan mij helpen?

 

Alvast bedankt

 

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @gosee. Heb je ondertussen nog waardevolle informatie gekregen? Zo niet, dan gaan we je hier alsnog zo goed mogelijk proberen te helpen. 

Als je inlogt op je router via http://192.168.2.254/ en dan naar WiFi gaat en daarna naar Geavanceerd, dan heb je daar 2 opties om 2,4 Ghz en 5 Ghz in of uit te schakelen. Zie je dat ook? Verder kun je op eenzelfde soort manier ook vaak de 5Ghz frequentie uitschakelen op WiFi versterkers. Je hoeft dus niet per se op zoek te gaan naar een versterker met alleen een 2.4 Ghz frequentie, mocht dit inderdaad de oplossing zijn. 


Hallo @gosee waar het ook vaak fout gaat is de 802.11-instellingen B/G/N, controleer dat even, staat er alleen N of G/N aangevinkt kies dan voor B/G/N


We zijn inmiddels een aantal dagen verder @gosee. Heb je ondertussen nog waardevolle informatie gekregen? Zo niet, dan gaan we je hier alsnog zo goed mogelijk proberen te helpen. 

Als je inlogt op je router via http://192.168.2.254/ en dan naar WiFi gaat en daarna naar Geavanceerd, dan heb je daar 2 opties om 2,4 Ghz en 5 Ghz in of uit te schakelen. Zie je dat ook? Verder kun je op eenzelfde soort manier ook vaak de 5Ghz frequentie uitschakelen op WiFi versterkers. Je hoeft dus niet per se op zoek te gaan naar een versterker met alleen een 2.4 Ghz frequentie, mocht dit inderdaad de oplossing zijn. 

Ik heb inmiddels 5 Ghz uit gezet. Ik ga nog even checken wat mijn buurman precies heeft aan/uit staan in zijn modem, en dan ga ik alles verder uit proberen.

Wat mij deze week ook is opgevallen, is dat de genie af en toe op oranje springt (betekent off line) en dat hij naar verloop van tijd toch automatisch weer blauw kleurt dat hij weer online is. Echter dat doet hij alleen als ik mijn telefoon op op WIFI_ext heb staan. 

Niet dat ik dat begrijp, maar wellicht weet jij/jullie dat. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Dank alvast voor het meedenken.


Hallo @gosee waar het ook vaak fout gaat is de 802.11-instellingen B/G/N, controleer dat even, staat er alleen N of G/N aangevinkt kies dan voor B/G/N

Dank je wel,

ik heb (5 ghz uitgezet) en ik heb gekeken bij WIFI, Basis en bij 2,4 Ghz staat bij Modus Mixed(802.11b+……..) dus dat lijkt goed te staan. Rest zie antwoord bij Niek_


@gosee Ik kan je hier verder niet mee helpen ben ik bang (mijn kennis is zeer beperkt). Waarom hij eventjes oranje wordt durf ik niet te zeggen. 


Reageer